Dział sportowy Onetu w zeszłym miesiącu odwiedziło 7,1 mln realnych użytkowników, czyli 25,41 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 132,17 mln odsłon, a każdy korzystał z nich przez 31 minut i 26 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Z kolei Sportowefakty.wp.pl przy 6,99 mln użytkowników zanotowały 186,7 mln odsłon oraz 53 minuty i 4 sekundy.
Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) miał 4,08 mln użytkowników i 59 mln odsłon, Sport.interia.pl - 3,36 mln użytkowników i 38,23 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RAS Polska) - 3,27 mln użytkowników i 21,12 mln odsłon.
Z sekcji sportowej TVP.pl przeciętny odwiedzający korzystał przez godzinę i 17:33 minut. Natomiast Flashscore.pl przy 1,18 mln użytkowników zanotowała 79,07 mln odsłon oraz dwie godziny i 11:12 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-pbi-luty-2018-raport-onet-rasp-przed-wirtualna-polska-interia-pl-zwieksza-przewage-nad-gazeta-pl ##
W zestawieniu oprócz Przegladsportowy.pl są witryny trzech innych dzienników - sekcje sportowe Fakt.pl (796,9 tys. użytkowników i 2,64 mln odsłon), SE.pl (624,5 tys. użytkowników i 2,45 mln odsłon) i Pomorska.pl (492,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon). Natomiast branżę telewizyjną oprócz Sport.tvp.pl reprezentuje Polsatsport.pl (916,3 tys. użytkowników i 5,33 mln odsłon).
W rankingu znalazły się też dwa serwisy o skokach narciarskich: Skijumping.pl (425,3 tys. użytkowników i 2,93 mln odsłon) oraz Skokinarciarskie.pl (402,3 tys. użytkowników i 2,17 mln odsłon).
90 minut.pl przy 409,6 tys. użytkowników miał 15,81 mln odsłon oraz 24 minuty i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkowników, natomiast Weszło.com zanotowało 330,3 tys. użytkowników, 11,12 mln odsłon oraz 51 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania.

Tylko na komputerach Sportowefakty.wp.pl wyprzedziły Sport.onet.pl. Pierwszy serwis miał 4,67 mln użytkowników (a także 97,4 mln odsłon i 51:10 minut średniego czasu korzystania), a drugi - 4,55 mln użytkowników (oraz 69,29 mln odsłon i 27:04 minut przeciętnego czasu korzystania).
Sport.pl zanotował 2,31 mln odwiedzających i 22,5 mln odsłon, a Sport.interia.pl - 2,24 mln użytkowników i 23,08 mln odsłon.
Na Sport.tvp.pl użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 29:05 minut, a na Flashscore.pl - trzy godziny i 18:55 minut.

Z kolei na smartfonach i tabletach Sport.onet.pl odwiedziło 4,27 mln użytkowników, którzy wykonali 62,87 mln odsłon oraz korzystali średnio przez 23:25 minut. Natomiast Sportowefakty.wp.pl zanotowały 4,18 mln użytkowników, 89,29 mln odsłon oraz 32:48 minut przeciętnego czasu korzystania.
Flashscore.pl przy 500,7 tys. użytkowników miał 12,04 mln odsłon, a 90minut.pl zanotował 180,9 tys. odwiedzających i 9,22 mln odsłon. Z Weszło.com przeciętny użytkownik korzystał przez 49:26 minut, ze Sport.tvp.pl - przez 30:46 minut, z Flashscore.pl - przez 27:19 minut, a z 90minut.pl - przez 23:46 minut.
Strony i aplikacje sportowe Grupy Onet-RAS Polska (na czele ze Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Ekstraklasa.tv) w minionym miesiącu zanotowały 7,89 mln użytkowników, 166,27 mln odsłon oraz 34 minuty i sekundę średniego czasu korzystania.

Wirtualna Polska (w kategorii sportowej prawie cały ruch zapewnia jej serwis Sportowefakty.wp.pl) miała 7 mln użytkowników, 191,85 mln odsłon oraz 53 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei strony i aplikacje sportowe Grupy Gazeta.pl odwiedziło 4,33 mln użytkowników, którzy wykonali tam 98,04 mln odsłon oraz spędzali średnio po 24 minuty i 17 sekund.
Sport.onet.pl zanotował w skali roku wzrost zasięgu o 6,78 pkt proc. (czyli 36,4 proc.). Jednocześnie serwis zyskał 38,86 mln odsłon (to 41,6 proc. w górę), za to średni czas korzystania z niego zmalał o 11:58 minut (czyli 27,6 proc.). Z kolei Sportowefakty.wp.pl zyskały 5,27 pkt proc. zasięgu, 59 mln odsłon oraz 13:46 minut średniego czasu korzystania (to 26,7, 46,2 i 35 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce tylko Flashscore.pl zanotował spadek zasięgu - o 0,11 pkt proc. (czyli 2,5 proc.). Dużo mocniej zmalały wyniki Meczyki.pl: o 0,62 pkt proc. zasięgu,7,68 mln odsłon i 10:34 minuty przeciętnego czasu korzystania (czyli o 19,8, 49,3 i 39,6 proc.). W styczniu br. serwis zrezygnował z opcji dodawania przez internautów linków do pirackich transmisji.
Ekstraklasa.tv straciła 0,67 pkt proc. zasięgu (to 22,5 proc. w dół), Skijumping.pl - 0,28 pkt proc. zasięgu i 2,6 mln odsłon (15,6 i 47 proc. w dół), 90minut.pl - 0,35 pkt proc. zasięgu (19,2 proc.), Kfd.pl - 0,95 pkt proc. zasięgu i 4,35 mln odsłon (50,8 i 79,5 proc.), natomiast Futbolowo.pl - 0,32 pkt proc. zasięgu i 1,13 mln odsłon (27,1 i 26,8 proc.).
Za to Sport.tvp.pl zyskał 2,28 pkt proc. zasięgu, 5,68 mln odsłon i 47:15 minut średniego czasu korzystania, co stanowi wzrosty o 68,5 i 87,2 i 155,9 proc. W pierwszej połowie miesiąca w serwisie były obszerne relacje i wiele transmisji z zimowych igrzysk olimpijskich.

Sekcja sportowa Interii miała o 4,78 pkt proc. zasięgu, 18,93 mln odsłon i 8:24 minut średniego czasu korzystania więcej niż rok wcześniej (to 65,9, 98,1 i 60,6 proc. w górę). Natomiast dział sportowy SE.pl zyskał 1,1 pkt proc. zasięgu i 1,24 mln odsłon (97,3 i 101,3 proc.), a dział sportowy Pomorska.pl - 1,46 pkt proc. zasięgu i 553,7 tys. odsłon (486,7 i 110,2 proc.).
Witryny i aplikacje sportowe Grupy Onet-RAS Polska zyskały w skali roku 5,38 pkt proc. zasięgu i 20,89 mln odsłon (to 23,5 i 14,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z nich zmalał o 9:19 minut (czyli 21,5 proc).

Wirtualna Polska osiągnęła wzrosty o 5,16 pkt proc. zasięgu, 56,87 mln odsłon oraz 13:24 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 25,9, 42,1 i 33,3 proc. w górę), a Grupa Gazeta.pl - 2,58 pkt proc. zasięgu, 12,95 mln odsłon oraz 1:44 minuty przeciętnego czasu korzystania (20, 15,2 i 7,7 proc. w górę).
W lutym ruszyły dwie internetowe rozgłośnie sportowe: od początku miesiąca nadaje Zapinamypasy.pl, a od 9 lutego - Weszło.fm (związane z serwisem Weszło.com). W całym miesiącu pierwsza witryna miała 105,7 tys. użytkowników i 402,7 tys. odsłon, a druga - 164,3 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon. Z pierwszej odwiedzający korzystał średnio przez 4 minuty i 29 sekund, a z drugiej - 3 minuty i 43 sekundy.

Na komputerach Zapinamypasy.pl miało więcej użytkowników, ale zdecydowanie mniej odsłon i krótszy czas korzystania niż Weszło.fm. Natomiast na smartfonach i tabletach pierwszą stronę odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby jej odwiedzalność mogła zostać określona.











