VoD.pl przed Playerem, TVP i CDA przed Iplą, Netflix wyprzedził Showmaxa (analiza)

Wśród platform VoD najwięcej użytkowników ma VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują Player.pl i Vod.tvp.pl. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Netflix, dzięki czemu wyprzedził Showmaxa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. VoD.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 3,76 mln realnych użytkowników (czyli 14,09 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 14,59 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 32 minuty i 5 sekund (32:05) - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aleksander-kutela-autorskie-programy-grupy-onet-przynosza-zyski-nie-beda-oferowane-odplatnie ##

Player.pl - na początku września udostępniony w nowej wersji - przy 3,09 mln użytkowników miał 35,2 mln odsłon oraz trzy godziny i 27:05 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Dodatkowo aplikacja mobilna tego serwisu miała 602,4 tys. użytkowników.

Natomiast Vod.tvp.pl zanotował 2,88 mln użytkowników, 39,8 mln odsłon oraz trzy godziny i 14:05 minuty średniego czasu korzystania. Serwis w nowej odsłonie pojawił się w maju br., udostępniono w nim wiele produkcji archiwalnych, m.in. ponad 20 kultowych seriali.

Ipla, należąca do trzeciego z głównych nadawców telewizyjnych - Cyfrowego Polsatu, jest dostępna zarówno jako serwis www (w zeszłym miesiącu miał 2,03 mln użytkowników, 17,71 mln odsłon oraz dwie godziny i 31:28 minuty) i aplikacja mobilna (693 tys. użytkowników, 22,56 mln odsłon oraz trzy godziny i 25:14 minuty), jak też aplikacja desktopowa (354,3 tys. użytkowników).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-gemius-pbi-wrzesien-2017 ##

Wśród platform z odpłatną ofertą abonamentową największy zasięg ma dział Premium serwisu Cda.pl - w minionym miesiącu zanotował 2,4 mln użytkowników, 15,81 mln odsłon i 14:24 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Cały serwis Cda.pl miał 6,78 mln użytkowników i 134,1 mln odsłon.

Netflix przy 996,1 tys. użytkowników zanotował 14,69 mln odsłon i 18:07 minuty średniego czasu korzystania, a Showmax miał 818,9 tys. użytkowników, 14,53 mln odsłon i 15:48 minuty średniego czasu korzystania. Znacznie niższe wyniki osiągnęły NCplusGo.pl i HBOgo.pl, dostępne tylko dla klientów usług telewizyjnych NC+ i HBO.

Tylko na komputerach VoD.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,12 mln realnych użytkowników i 11,8 mln odsłon. Pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl i Vod.tvp.pl - pierwszy osiągnął 32,61 mln odsłon oraz cztery godziny i 24:50 minuty średniego czasu korzystania, a drugi - 25,64 mln odsłon oraz trze godziny i 47:11 minuty średniego czasu korzystania.

Na ponad trzy godziny swojego przeciętnego użytkownika przyciągnęła też Ipla.tv.

Na smartfonach największy zasięg zanotował serwis Vod.tvp.pl (1,2 mln użytkowników), który nieznacznie wyprzedził VoD.pl (1,11 mln). Dodatkowo aplikacja VoD Onetu miała 101,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niej średnio przez trzy godziny i 21:53 minuty.

Jeszcze dłuższy przeciętny czas korzystania (trzy godziny i 25:14 minuty) zanotowała aplikacja Ipli, która miała też zdecydowanie najwięcej odsłon (22,56 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wideo-w-internecie-blogi-i-social-media-dropbox-kontra-uber-i-twitter-jak-korzystaja-z-nich-polscy-internauci ##

Serwis Netflix miał nieco więcej użytkowników niż Showmax (161,5 tys. wobec 121 tys.) i dużo więcej odsłon, natomiast aplikacja mobilna Showmaxa ze 111,4 tys. użytkowników wyprzedziła aplikację Netflixa (89,7 tys.).

Zasięg VoD.pl w skali roku zmalał o 1,69 pkt proc., czyli 10,7 proc. Jednocześnie serwis stracił 4,81 mln odsłon (24,8 proc. w dół) i zyskał 67 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (3,6 proc. w górę).

Z kolei Player.pl stracił 2,58 pkt proc. zasięgu, 27,08 mln odsłon oraz godzinę i prawie 9 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 18,2, 43,5 i 25,2 proc.).

Spadki zanotowały również WP.tv (o 4 proc. zasięgu, 27,8 proc. odsłon i 22,3 proc. średniego czasu korzystania) oraz aplikacja desktopowa Ipli (o 43,9 proc. zasięgu). Rok temu aplikacje mobilne nie były jeszcze objęte badaniem Gemius/PBI.

Za to serwis Vod.tvp.pl zyskał 1,24 pkt proc. zasięgu i 14,06 mln odsłon (to wzrosty o 13 i 54,6 proc.). Jednocześnie przeciętny czas spędzany w nim przez użytkownika zmalał o 20 minut i 21 sekund (czyli 9,5 proc.).

Z kolei zasięg Netflixa wzrósł o 2,64 pkt proc., czyli aż 242 proc., a liczba jego odsłon - o 12,22 mln, czyli prawie 500 proc. Przeciętny czas spędzany w serwisie przez użytkownika wydłużył się natomiast z 7 minut i 14 sekund do 18 minut i 7 sekund (to 150 proc. w górę).

Znaczące wzrosty zasięgów zanotowały też NCplusgo.pl (o 0,46 pkt proc., czyli 56,1 proc.) i HBOgo.pl (o 0,28 pkt proc., czyli 30,1 proc.).

grafika

Showmax, który w Polsce wystartował w lutym br., z miesiąca na miesiąc notuje coraz niższe zasięgi: z 2,62 mln użytkowników w marcu do 1,1-1,2 mln w maju, czerwcu i lipcu oraz 818,9 tys. we wrześniu. Wiosną serwis wspierała intensywna kampania reklamowa, w której pierwszym etapie wystąpili Ewan McGregor i aktorzy z filmów Patryka Vegi, a w drugim była promowana etiuda „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem w roli głównej.

Natomiast w czerwcu sieć Play do oferty Stan Nielimitowany wprowadziła 12-miesięczny dostęp do Showmaxa bez dodatkowych opłat, w kampanii reklamował to Arkadiusz Jakubik.

Z kolei liczba odsłon serwisu we wrześniu osiągnęła najwyższą jak dotąd wartość (14,53 mln). Jednocześnie wydłużył się przeciętny czas korzystania z witryny - z 2-4 minut w pierwszych miesiącach jej działania, przez 7-8 minut w kolejnych, do 15 minut i 48 sekund we wrześniu.

Spory wzrost zanotowała też aplikacja mobilna Showmaxa - z 41,4 tys. użytkowników w czerwcu do 111,4 tys. we wrześniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"