SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

ShowMax wchodzi na polski rynek. W ofercie „Ucho Prezesa” i „Smoleńsk”

Wczoraj na polskim rynku płatnych serwisów wideo na żądanie zadebiutował ShowMax. Chce wyróżniać się niską ceną, łatwością dostępu i możliwością ściągania filmów oraz seriali. Odpowiedzialny za projekt Maciej Sojka przekonuje, że w ten sposób serwis będzie konkurował z piratami. Na początek podpisał umowę z Kino Świat, Patrykiem Vegą, Wojciechem Smarzowskim i kupił prawa do serialu „Ucho Prezesa”.

Maciej Sojka, fot. Jacek Kowalski Article

ShowMax jest serwisem VoD (z odpłatnymi treściami), należącym do międzynarodowego koncernu mediowego Naspers. Działa na zasadach podobnych do Netflixa czy Amazon Prime Video, a wchodząc na lokalne rynki stara się wzbogacić ofertę także o produkcje z danego kraju. Ale ma też ambicje wyróżniać się na tle konkurencji.

Co pokażą w Polsce?
Szef serwisu, Maciej Sojka mówi, że przetłumaczono na język polski wszystkie dostępne w nim produkcje. Za miesięczny dostęp użytkownik musi zapłacić 19,90 zł. Za to każdy film czy serial dostępny na platformie można też ściągnąć na urządzenie przenośne i oglądać tam, gdzie nie ma internetu. - To nas wyróżnia, ale tym także chcemy walczyć z pirackimi serwisami - mówi dla Wirtualnemedia.pl Sojka.
 
Serwis pokaże nie tylko seriale i filmy, znane z innych platform (jak np. „Dexter”, „Dr House”, "Lucky Man", „The Affair”, „Billions”, „Incorporated”, „Fargo”), ale także wyprodukuje własne. - Podpisaliśmy umowę z Kino Świat, z Patrykiem Vegą i Wojciechem Smarzowskim. Będą dla nas produkowali filmy. Rozmawiamy z kilkoma innymi polskimi reżyserami na temat współpracy - dodaje Maciej Sojka.

Patryk Vega wyprodukował już film reklamujący ShowMaxa z Ewanem McGregorem w roli głównej. Wojciech Smarzowski natomiast przygotowuje na wyłączność serwisu serial pt. „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem. ShowMax nie ucieka też od produkcji kontrowersyjnych: w kwietniu udostępni głośny film „Smoleńsk”, w reżyserii Antoniego Krauzego.

Showmax ma już podpisaną umowę na wyłączność nie tylko z dystrybutorem Kino Świat (m.in. „Pitbull Nowe Porządki", „Pitbull. Niebezpieczne kobiety", „Planeta Singli", „Bogowie", „Miasto 44" i „Body/Ciało"), ale także z wytwórniami amerykańskimi, jak MGM, Paramount Pictures czy NBC Universal. Są tam m.in. kolejne części "Transformes", "Indiany Jonesa" czy "Mission Impossible". Łącznie kilkaset tytułów, w tym kilkadziesiąt seriali.

Na razie flagowcem serwisu jest popularny serial Roberta Górskiego „Ucho Prezesa”. ShowMax kupił do niego prawa i wyłożył pieniądze na produkcję 20 odcinków. W 2017 roku nowe odcinki będą miały premierę na płatnej platformie w czwartki, a w poniedziałki trafią za darmo na YouTube’a. Abonenci ShowMaxu będą mieli też dostęp do kilku specjalnych odcinków, których nie będzie można obejrzeć na darmowym portalu.

Serwis chce docelowo produkować 10 polskich seriali rocznie, o standardowej długości 25-45 min.

Kto za tym stoi?
Za rozwój ShowMaxu w Polsce odpowiada Maciej Sojka. To on wprowadził na polski rynek platformę „n” i był przez lata odpowiedzialny za TVN24. Pracują z nim inni, znani w branży fachowcy. Za stronę finansową odpowiadać będzie Karol Depczyński (poprzednio pracował m.in. dla Viacom,  ITI Neovision i T-Mobile). Ofertą programową opiekuje się Jerzy Dzięgielewski, (poprzednio m.in. HBO Polska). Zaś marketingiem zajmie się Grzegorz Esz (poprzednio m.in. UPC Polska, Netia, Polska Telefonia Cyfrowa).

Z platformy ShowMax można korzystać przez 14 dni za darmo. Jeżeli użytkownik zdecyduje się na wykupienie abonamentu, będzie mógł powiązać z usługą pięć urządzeń. Płatności można dokonywać z pomocą kart debetowych i kredytowych, za pośrednictwem platformy płatniczej PayPal, ale jest też możliwość dopisania opłaty do rachunku za telefon. Umowę w tej sprawie ShowMax podpisał już z wszystkimi największymi operatorami sieci komórkowych.

W kampanii promującej serwis występuje Ewan McGregor. Jej kreacją zajęła się agencja reklamowa Bridge2Fun, a produkcją spotów - dom produkcyjny Opus Film. Za pozyskanie Ewana McGregora do akcji i koordynację współpracy na planie filmowym odpowiadała agencja BSS Group.

ShowMax zadebiutował w 2015 roku w Afryce. Obecnie jest dostępny w 65 krajach na całym świecie m.in. w Danii, Kanadzie, Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie, gdzie powstał lokalnie zaprojektowany serwis.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ShowMax wchodzi na polski rynek. W ofercie „Ucho Prezesa” i „Smoleńsk”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marcin
jak tu mieszkam ponad 10 lat to w zyciu nie slyszlalem o tej platformie w uk
powodzenia
17 5
odpowiedź
User
lol
"Za to każdy film czy serial dostępny na platformie można też ściągnąć na urządzenie przenośne i oglądać tam, gdzie nie ma internetu. - To nas wyróżnia, ale tym także chcemy walczyć z pirackimi serwisami"

Absolutnie nie - na Netflixie filmy i seriale można pobierać od roku (?) albo i dłużej. Jeden klik, pobierasz film, jedziesz w tropiki i oglądasz na plaży. Także, panie Siejka, to was nie wyróżnia.
20 3
odpowiedź
User
Anna
"Za to każdy film czy serial dostępny na platformie można też ściągnąć na urządzenie przenośne i oglądać tam, gdzie nie ma internetu. - To nas wyróżnia, ale tym także chcemy walczyć z pirackimi serwisami"

Absolutnie nie - na Netflixie filmy i seriale można pobierać od roku (?) albo i dłużej. Jeden klik, pobierasz film, jedziesz w tropiki i oglądasz na plaży. Także, panie Siejka, to was nie wyróżnia.


Jeśli Netflix pozwala pobierać tylko swoje produkcje oryginalne a Showmax wszystkie to jednak ich to wyróżnia
14 6
odpowiedź
User
lol
"Za to każdy film czy serial dostępny na platformie można też ściągnąć na urządzenie przenośne i oglądać tam, gdzie nie ma internetu. - To nas wyróżnia, ale tym także chcemy walczyć z pirackimi serwisami"

Absolutnie nie - na Netflixie filmy i seriale można pobierać od roku (?) albo i dłużej. Jeden klik, pobierasz film, jedziesz w tropiki i oglądasz na plaży. Także, panie Siejka, to was nie wyróżnia.


Jeśli Netflix pozwala pobierać tylko swoje produkcje oryginalne a Showmax wszystkie to jednak ich to wyróżnia


A czy ja pisałem, że Netflix pozwala tylko swoje oryginalne? Wszystkie możesz pobrać.
16 2
odpowiedź
User
zoo
wow, uwielbiam wszystko o Kaczynskim i Macierewiczu. trzymam kciuku!
14 4
odpowiedź
User
conf
wm ma jakas umowę promocyjną z showmax i pompowanie balonika trwa;) zobaczymy po roku czy przypadkiem nie będzie upadku z dużym hukiem. Ich targetem są ludzie zorientowani w świecie, i nie tak łatwo będzie im wmówić że ich oferta jest bogata na tle takiego netfliksa- nawet jeśli chodzi o dwie dychy za miesiąc. Mlodzi i studenci raczej odpadają bo są na tyle "sprytni", że nie muszą w necie płacić za oglądanie czegokolwiek, a jedyna nadzieja w grupie 30-50 ale i tu już klienci są bardziej świadomi za płacą niż 10-20 lat temu. moim zdaniem w tej ofercie brakuje czegoś co by wyróżniało - np transmisji streamingowej meczu ekstraklasy w pakiecie czy też głośnego serialu własnego na wyłączność
18 10
odpowiedź
User
eh
Czekam na aplikacje na konsole.
2 3
odpowiedź
User
Kat
EWAN nie Evan McGregor... :/
8 0
odpowiedź
User
Romero
Mocne rozczarowanie do "Ucho prezesa",mogli chociaż okazać minimum szacunku do wiedza i podać info,że obecnie wytrzymują produkcję nie zdradzając gdzie przechodzą. Tymczasem przez 3 tygodnie cisza i dowiaduję się,że będę teraz Tu - słabe to ze strony Górskiego !
8 16
odpowiedź
User
Oglądacz
Na pewno na plus liczy im się cena abonamentu, natomiast symboliczny udział własnych produkcji, póki co brak nowości i bardzo słaby wybór bajek to coś co może spowodować, że projekt jednak nie da rady.
Nie wiem, przykro mi to pisać, ale mnie póki co nie przekonali. Skoro jest podpisana umowa z KinoŚwiatem to może warto już reklamować pojawienie się np. "Ostatniej rodziny"? Dobra polska baza filmowa to coś co może zadziałać, ale czy taka na pewno będzie?
8 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing