SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Sieci” przed “Do Rzeczy”, “Gazeta Polska” traci czytelników

Wśród tygodników opinii w marcu br. zdecydowanym liderem sprzedaży był “Gość Niedzielny”. Największy wzrost zanotował “Newsweek”, najwięcej straciło “Uważam Rze”, a “Sieci” wyprzedziły “Do Rzeczy”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). w lutym 2013 roku wyniosła aż 160 437 egz. i była o 11,87 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartego na drugie miejsce awansował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry najbardziej w zestawieniu, bo o 24,18 proc. i wyniosła 133 105 egz. Na trzeciej pozycji utrzymał się tygodnik “Polityka” (Polityka) z wynikiem wynoszącym 128 754 egz. po wzroście o 6,31 proc.

Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca listopada ub.r. tygodnika Jacka Karnowskiego “Sieci” (Fratria), którego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 103 927 egz. Oczko niżej z wynikiem na poziomie 102 423 egz. znalazł się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” Pawła Lisickiego, wydawany przez Orle Pióro. Ukazuje się on od stycznia br.

>>> „Uważam Rze” z największym spadkiem w I kw., zyskał „Newsweek”

Największy spadek w marcu br. zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,30 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 533 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na dziewiąte Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński.

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20132012
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow.płatne
razem
Sprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow.płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny210310161441160437204429144365143413
Newsweek Polska207413141255133105166043131176107188
Polityka185750128754128754182000121184121117
Sieci213725103937103927---
Tygodnik Do Rzeczy211250111923102423---
Wprost1580001390456785417400012675571695
Gazeta Polska13540661415606551378587189071467
Tygodnik Powszechny386002393321129368982257516356
Uważam Rze645572089320533219975131253130782
Przegląd609001929619296609002048920489
Przekrój473052302817708560382653420724


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w marcu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,53 proc. do 334 318 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 0,93 proc. do 13 934 egz.

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20132012
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora493743334318334318544612353897353897
Forum283751393413934293651406514065


W marcu 2013 roku w porównaniu do lutego br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 28,35 proc., zanotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), a najwięcej straciło “Uważam Rze” (15,98 proc.).

Wirtualnemedia.pl2013
ZKDPmarzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow.
płatne razem
Sprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow.
płatne razem
Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny210310161441160437198186145641144658
Newsweek Polska207413141255133105188359128269120119
Polityka185750128754128754182002125498125498
Sieci213725103937103927248750103611103601
Tygodnik Do Rzeczy211250111923102423213750121676115501
Wprost1580001390456785416219113104659905
Gazeta Polska13540661415606551353846360363024
Tygodnik Powszechny386002393321129352501923216462
Uważam Rze645572089320533991042459824438
Przegląd609001929619296609001919719197
Przekrój473052302817708444212285017730
Wirtualnemedia.pl
Wirtualnemedia.pl2013
ZKDPmarzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora493743334318334318493631340998340998
Forum283751393413934275401337913379

Dołącz do dyskusji: “Sieci” przed “Do Rzeczy”, “Gazeta Polska” traci czytelników

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak myślicie
Ciekawe, które tygodniki z tej listy są w ogóle rentowne?
odpowiedź
User
benek z benkowa
patrzcie, jaki sukces Uważam rze. Władza wiedziała co zrobić, by ulepszyć tytuł.

jeszcze chwila i padnie.
odpowiedź
User
kamil
Gosc i Powszechny mocno wzrosly z powodu nowego papieza.
odpowiedź