„Siła wyższa”, „Mam talent!” i „MasterChef” hitami weekendu

Najpopularniejszym serialem minionego weekendu był nadana w TVP1 „Siła wyższa”, zaś wśród pozycji rozrywkowych najwięcej widzów zgromadziły „Mam talent!” i „MasterChef”. Liderem wśród wszystkich widzów była Jedynka, a w grupie 16-49 wygrał TVN.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Najwięcej widzów w miniony weekend śledziło krótki serwis sportowy TVP1 (4,2 mln oglądających), ale już na drugim miejscu znalazła się „Siła wyższa”. Jej pierwszy odcinek w niedziele o 20.20 w Jedynce obejrzało 4,05 mln osób, a jej udział w rynku wyniósł 25,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Kolejne miejsce zajęły: „Prognoza pogody” z TVP1 i „Fakty” TVN. Na piątej pozycji znalazł się pokazany w sobotę pierwszy odcinek „Mam talent! 5”. Śledziło go 3,33 mln osób przy udziale na poziomie 25,94 proc.

O dwa oczka niżej ulokował się nowy kulinarny reality-show TVN „MasterChef”. Jego widownia (emisja w niedziele o 20.00) wyniosła 3,15 mln osób (20,31 proc.) i była to ostatnia z dużych produkcji, która przekroczyła granicę 3 mln widzów.

Dopiero na 8. lokacie uplasował się nadawany o tej samej porze muzyczny talent-show Polsatu „Tylko muzyka. Must be the music”. Otwarcie jego czwartej edycji śledziło 2,78 mln widzów (program trwał dwa razy dłużej niż „MasterChef”).

Konkurujący m.in. z „Tylko muzyką” i „MasterChefem”, pierwszy odcinek ósmej edycji „Kocham Cię, Polsko!” (TVP2), znalazł się poza top 20 weekendu. Jego widownia wyniosła bowiem zaledwie 1,5 mln osób, a udział uplasował się na poziomie 9,53 proc. Po raz pierwszy program nadano w niedzielę o 20.05 (dotąd emitowano go w piątki).

Do dwudziestki nie dostał się także nowy format scripted-docu Polsatu „Nieprawdopodobnie, a jednak”, który miał 1,63 mln widzów (17,68 proc. udziału). Nadano go w sobotę o 18.15. W top 20 znalazł się za to mecz gwiazd TVN i polityków, który w niedzielę obejrzało 2,04 mln osób.

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat największą popularnością cieszył się „MasterChef”, który obejrzało 1,62 mln osób przy udziale na poziomie 24,71 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły także pozycje z anteny TVN: „Mam talent!” (1,61 mln, 31,28 proc. udziału) oraz „Fakty” (1,49 mln, 30,57 proc.).

Czwartą lokatę zajął program Polsatu „Tylko muzyka” z widownią na poziomie 1,46 mln osób. „Siła wyższa” TVP1 w tym zestawieniu znalazła się dopiero na pozycji szóstej, a jej widownia wyniosła 1,26 mln osób.

Liderem pod względem udziału w dniach 1-2 września br. była TVP1, której udział wyniósł 14,44 proc. Na drugiej pozycji uplasował się TVN z 13,16 proc. udziału, trzecia była TVP2 (12,31 proc.), a dopiero czwarty Polsat (10,84 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 zdecydowanym liderem był TVN. Jego udział wyniósł 15,63 proc., co dało mu sporą przewagę nad konkurentami. Zajmujący drugie miejsce Polsat miał 12,02 proc. udziału, a TVP1 i TVP2 - zanotowały ex aequo po 10,55 proc.

Trzeba dodać, że w miniony weekend nie wystartowały jeszcze wszystkie nowości jesiennych ramówek głównych stacji. Dopiero w kolejny pojawią się premierowe odcinki m.in. „Komisarza Alexa” (TVP1), „Bitwy na głosy” (TVP2) czy „Ugotowanych” (TVN).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych