SKOK-i zarzucają „Gazecie Wyborczej” hipokryzję: sami zamieściliście naszą „tajemniczą” reklamę

Po tym jak dziennikarz „Gazety Wyborczej” Wojciech Czuchnowski opisał „tajemniczą akcję SKOK-ów”, w której „PiS płatnymi ogłoszeniami oskarża PO”, obsługująca SKOK-i agencja reklamowa Apella zwróciła mu uwagę, że taka reklama ukazała się także w „GW”. - Warto dodać, iż „Gazeta Wyborcza” nie miała żadnych oporów przed opublikowaniem „tajemniczej” kreacji. No cóż, pecunia non olet - skomentowała Apella. - Zdziwienie, że „Gazeta” wydrukowała to ogłoszenie, jest dla mnie kuriozalne. Zapewne zostało ono ocenione jak każda inna reklama - odpowiada Czuchnowski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
SKOK-i zarzucają „Gazecie Wyborczej” hipokryzję: sami zamieściliście naszą „tajemniczą” reklamę

W poniedziałek w kilku dziennikach i tygodnikach opinii („Fakcie”, „Gazecie Wyborczej”, „Super Expressie” i „W Sieci”) ukazała się reklama z wypowiedzią Janusza Piechocińskiego z wywiadu w „Rzeczpospolitej” z początku lipca, w której stwierdził, że nie poparł inicjatywy utworzenia komisji śledczej w sprawie SKOK-ów, mimo że namawiali go d tego politycy PO, przekonując, że skorzysta na tym politycznie przed wyborami. „Tak Platforma wykorzystuje SKOK-i do walki wyborczej. Stop korupcji politycznej!!!” - brzmią hasła towarzyszące cytatowi z Piechocińskiego.

Jest to na razie jednorazowa emisja reklamy a nie początek regularnej kampanii. We wtorek Kasa Krajowa SKOK zorganizowała konferencję prasową, na której przekonywała, w jaki sposób niektórzy politycy i instytucje państwowe wykorzystują zainteresowanie jej działalnością do własnych celów. - Myślę, że w dającej się określić przyszłości pojawią się kolejne odsłony kampanii. Będziemy starali się pokazywać, jakie stosowane są metody i środki, żeby utrudnić nam działalność - zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Andrzej Dunajski, rzecznik prasowy Kasy Krajowej SKOK. - Opublikowana już reklama była reakcją na to, że zacytowana wypowiedź wicepremiera rządu pozostała niezauważona przez opinię publiczną - dodał.

W ostatnich miesiącach SKOK-i w inny sposób starały się reagować na negatywne informacje o nich (problemy finansowe części Kas oraz zarzuty KNF, że ich współzałożyciel, senator PiS Grzegorz Bierecki kilkadziesiąt milionów złotych majątku należącej do SKOK-ów fundacji wytransferował do spółki zagranicznej). Pod koniec ub.r. ruszył serwis Prawdaoskok.pl opisujący pozytywne aspekty działalności Kas.

grafika

Nową reklamę opisał we wtorkowej „Gazecie Wyborczej” Wojciech Czuchnowski. W artykule zatytułowanym „Tajemnicza akcja SKOK-ów. PiS płatnymi ogłoszeniami oskarża PO” poinformował, że ukazała się „w kilku poniedziałkowych dziennikach”, natomiast przytoczone w niej stwierdzenie Janusza Piechocińskiego padło w szerszym kontekście: polityk sprzeciwił się też postawieniu przed Trybunałem Stanu Zbigniewa Ziobry oraz stwierdził, że nieprawidłowości w SKOK-ach powinny wyjaśnić prokuratura i KNF. - Robienie z tego cytatu dowodu na korupcję polityczną to kolejny przykład tego, jak PiS próbuje grać na emocjach - powiedział „Wyborczej” Piechociński.

Na tekst Czuchnowskiego szybko zareagowała Apella, agencja marketingowa obsługująca SKOK-i. W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl zwróciła uwagę, że dziennikarz „Gazety Wyborczej” nie wspomniał, że reklama ukazała się także w tym dzienniku, a pytanie o koszt kampanii zadał rzecznikowi Kasy Krajowej.

- Dziwię się, że redaktor Czuchnowski nie zapytał o koszt publikacji w dziale reklamy Agory. To doświadczony dziennikarz śledczy, tym razem jednak nie udało mu się dotrzeć do źródeł. Od kolegów z pracy mógłby się także dowiedzieć, kto zapłacił za reklamę. Może nie informowałby wtedy Czytelników swojej gazety, że „PiS płatnymi ogłoszeniami oskarża PO” - stwierdził w komunikacie Romuald Orzeł, prezes Apelli. - Warto dodać, iż „Gazeta Wyborcza” nie miała żadnych oporów przed opublikowaniem „tajemniczej” kreacji. No cóż, pecunia non olet. Dla dziennikarzy „GW” podaję tłumaczenie: pieniądze nie śmierdzą - dodał.

Wojciech Czuchnowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zdziwił się takiej reakcji agencji reklamującej SKOK-i. - Rzecznika SKOK-ów zapytałem, ile ogółem kosztowała ta kampania, cenę publikacji reklamy w samej „Gazecie Wyborczej” znam. Trudno, żebym do małego tekstu wydzwaniał po wszystkich biurach reklamy i sumował kwoty, bo temat nie jest tego wart. Wiadomo, że w przypadku każdej publikacji jest to zapewne ponad 100 tys. zł - wyjaśnił dziennikarz. - Zdziwienie, że „Gazeta” wydrukowała to ogłoszenie, jest dla mnie kuriozalne. Zapewne zostało ono ocenione jak każda inna reklama: czy spełnia wymogi prawne, nie zawiera treści obraźliwych. To nie pierwszy i nie ostatni raz, kiedy publikujemy takie ogłoszenia - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące