SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skromny wzrost wydatków na reklamę w USA

O skromne 4 procent w porównaniu z 2005 rokiem wzrosły w ubiegłym roku wydatki na amerykańskim rynku reklamowym.

Wynika z danych TNS Media Intelligence.

Firmy w 2006 roku przeznaczyły na reklamę 150 miliardów dolarów. Wzrost nastąpił pomimo tego, że czołowych 50 reklamodawców zmniejszyło swoje budżety w sumie o blisko 2 procent, a pierwsza dziesiątka o 3 procent.

Najwięcej na reklamę przeznaczyła firma Procter & Gamble – 3,3 miliarda dolarów. Na drugim miejscu znalazł się producent samochodów General Motors – 2,3 mld, aż o 24 procent mniej niż rok wcześniej. Duży spadek wydatków zanotowały też firmy Johnson & Johnson i DaimlerChrysler AG – odpowiednio o 20 i 11 procent.

Najszybciej rosnącym medium okazał się internet, z wydatkami blisko 10 mld dolarów – 17 procent więcej w porównaniu z 2005 rokiem. Na reklamę w telewizji przeznaczono 23 miliardy dolarów – wzrost o 2,5 procenta.

Dołącz do dyskusji: Skromny wzrost wydatków na reklamę w USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl