WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Duży spadek Eski. W górę Audytorium 17, Radio Pogoda i ZET Gold

Gorący temat

Marcin Wikło: z „Czterech stron” w TVP Info do „Kwadransa politycznego” w TVP1

0

RMF FM powiększa przewagę nad Radio ZET, tracą Trójka i VOX FM. Rekord TOK FM

2017-03-14 A A A KOMENTARZE: 19 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W okresie od grudnia ub.r. do lutego br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost słuchalności w zestawieniu. Rekordowy wynik zanotowało TOK FM, sporo straciły Radio ZET i VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl.

RMF FM powiększa przewagę nad Radio ZET, tracą Trójka i VOX FM. Rekord TOK FM

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2016 roku do lutego 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 12,9 proc., po spadku o 0,7 pkt. proc. - największym w zestawieniu.

Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 10,2 pkt. proc. do 12 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,1 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Jej udział w rynku poszedł w dół o 0,6 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc. (spadek o 0,6 pkt. proc.).

Z 7. na 6. miejsce z wynikiem na poziomie 2,4 pkt. proc. awansowało TOK FM. Jest to wyrównanie najwyższego średniego udziału tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia (poprzednio taki wynik antena osiągnęła w czwartym kwartale ub.r.). Stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,5 pkt. proc.

TOK FM na siódmą lokatę zepchnęło Radio Maryja, które jednak zanotowało wzrost udziału o 0,2 pkt. proc. do 2,3 proc.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,3 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali grudzień 2015-luty 2016 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: radio w Polsce, rynek radiowy w Polsce, radio track

Komentarze (19) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej