Smartfony i tablety coraz ważniejszym elementem cyklu zakupowego (infografika)

Polacy są konsumentami doświadczonymi i świadomie wykorzystującymi potencjał swoich urządzeń mobilnych. Smartfony i tablety nie tylko są już przedmiotem codziennego użytku do rozrywki i czerpania wiedzy o świecie, ale stanowią ważny element cyklu zakupowego - wynika z badania Mobile Institute.

km
km
Udostępnij artykuł:

75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem.

Mobilni Polacy wykonują na swoich urządzeniach mobilnych średnio 5 różnych czynności tzw. smart, czyli niemożliwych do realizacji na klasycznym telefonie komórkowym. Przede wszystkim korzystamy z internetu na naszych smartfonach i tabletach, jesteśmy aktywni w social media, oglądamy wideo i gramy. Ponad 40 proc. Polaków świadomie i aktywnie korzysta z różnych aplikacji mobilnych.

37 proc. ogółu internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. M-commerce cały czas rośnie, natomiast widać lekki spadek w zakupach realizowanych na komputerach PC i laptopach. 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach. Nadal jednak 80 proc. osób kupujących przez internet wykorzystuje w tym celu laptop lub komputer stacjonarny.

grafika

Raport "mShopper 2.0 - Polacy na zakupach mobilnych" powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. To druga edycja raportu opublikowanego 26 lutego 2015 roku. W ramach badania ilościowego zebrano opinie 3174 Polaków, w tym 1185 kupujących z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfona bądź tabletu). Wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Badanie przeprowadzono w dniach 6-16 lutego 2016 r. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięto pod uwagę tylko kompletne ankiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej