SMG i ZenithOptimedia razem jako Publicis Media, na czele Piotr Piętka i Monika Bronowska

Piotr Piętka obejmuje stanowisko CEO, a Monika Bronowska funkcję COO w polskim oddziale Publicis Media. Nazwy Starcom MediaVest Group (SMG) i ZenithOptimedia Group (ZOG) z czasem przestaną funkcjonować.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Publicis Group w pierwszej połowie marca br. ogłosiła, że restrukturyzuje działające w ramach spółki Publicis Media domy mediowe w czterech globalnych markach: Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449. W Polsce funkcjonowały dotychczas należące do Publicis Group domy mediowe: Starcom MediaVest Group (skupiająca agencje Starcom, MediaVest, Starlink) oraz ZenithOptimedia Group (Zenith i Optimedia).

Iain Jacob, CEO Publicis Media na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), ogłosił w czwartek decyzję dotyczącą powołania kierownictwa Publicis Media w Polsce. Prezesem firmy w Polsce mianowany został Piotr Piętka, dotychczasowy prezes i CEO SMG. Będzie on współpracował z Moniką Bronowską (dotychczasową szefową ZOG), która w nowym podmiocie obejmuje stanowisko COO.

Nowe kierownictwo Publicis Media w Polsce będzie nadzorowało wszystkie obszary działalności biznesowej podległych struktur. Będzie odpowiedzialne za rozwój Publicis Media w oparciu o siłę i potencjał czterech marek agencyjnych grupy: Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink oraz Optimedia, a także globalnych kompetencji specjalistycznych, wspierających (m.in. analityki i technologii), zarządzanie danymi, content marketing, negocjacje, marketing efektywnościowy oraz transformację rynkową.

Na początku marca Publicis Group ogłosiła też, że w wyniku restrukturyzacji przestają funkcjonować globalnie sieciowe nazwy agencji, czyli Starcom MediaVest Group i ZenithOptimedia. Przestaje też funkcjonować, jako samodzielna jednostka, sieć VivaKi. Piotr Piętka, na pytanie Wirtualnemedia.pl, czy także w Polsce przestają funkcjonować nazwy SMG i ZOG, odpowiedział: - Powołanie kierownictwa Publicis Media na polskim rynku to początek procesu. Jego celem jest stworzenie, w oparciu o globalną strategią rozwoju Publicis Media, takiego modelu organizacji w Polsce, który będzie gwarantował klientom dostęp do rozwiązań i kompetencji, służących rozwojowi ich biznesu. Jesteśmy na początku tego procesu i nic nie dzieje się z dnia na dzień. Siłą Publicis Media są marki agencyjne Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink oraz Optimedia wspierane poprzez specjalistyczne kompetencje w tym: analitykę i technologię, zarządzanie danymi, content marketing, negocjacje, marketing efektywnościowy oraz transformację rynkową.

Pytany o to, co w związku z wprowadzonymi zmianami stanie się teraz z dyrektorami poszczególnych działów funkcjonujących dotychczas zarówno w SMG, jak i w ZOG (mogą się dublować, bo np. i w jednej i drugiej agencji były stanowiska szefów strategii, szefów digitalu itp.), Piętka stwierdził: „Zatrudniamy wybitnych specjalistów ze wszystkich kluczowych dziedzin komunikacji marketingowej. To oni pomagają naszym klientom osiągać sukcesy biznesowe. Jednym z głównych celów jakie sobie stawiamy, jest zapewnienie naszym pracownikom możliwości rozwoju. Ten cel będzie nam przyświecał przy projektowaniu struktury Publicis Media w Polsce”. Dodał, że wszyscy reklamodawcy, zwłaszcza ci konkurencyjni względem siebie, od zawsze są obsługiwani przez odrębne agencje i zespoły działające w ramach Publicis Media.

Piotr Piętka od 2013 roku pełni funkcję prezesa oraz CEO Starcom Mediavest Group w Polsce (SMG Polska). - Rozumiemy wyzwania biznesowe, przed jakimi stoją dzisiaj reklamodawcy. Wiemy, że w sytuacji gdy zmiany w obszarze komunikacji marketingowej zachodzą w niespotykanym dotąd tempie, klienci oczekują prostego i efektywnego dostępu do wiedzy, rozwiązań i narzędzi skutecznie budujących ich biznes. Siłą agencji i departamentów specjalistycznych Publicis Media są kompetencje strategiczne, analityczne, technologiczne, digitalowe i content marketingowe, ale także elastyczność w działaniu i umiejętność sprawnego dostosowywania się do nowych warunków. Nasza pozycja rynkowa już dzisiaj powoduje, że oferujemy klientom agencji Starcom, Zenith, Mediavest / Starlink i Optimedia doskonałe warunki handlowe. Moją rolą jest teraz stworzenie takiego modelu współpracy z naszymi partnerami biznesowymi, który sprawi, że będą oni mogli w jeszcze bardziej skuteczny sposób korzystać z pełnego potencjału, jaki im oferujemy - mówi Piotr Piętka.

Jednocześnie Nicole Prüsse, dotychczas CEO ZenithOptimedia na Europę Środkową, Północną i Wschodnią, obejmuje stanowisko COO Publicis Media w regionie EMEA. Do zadań Prüsse będzie należało zapewnienie wszystkim rynkom najwyżej jakości kompetencji. Będzie również kluczową osobą zajmującą się integrowaniem agencji Starcom, Zenith, Mediavest / Spark i Optimedia / Blue 449 na rynkach, na których działalność rozpoczęła Publicis One.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"