WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Nawet 100 tys. sztuk okularów Spectacles zalega w magazynach Snapa

Snap Inc. ze stratą 443 milionów dolarów, okulary Spectacles sprzedażową porażką

2017-11-09 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Firma Snap, właściciel aplikacji Snapchat w III kwartale 2017 roku zanotowała przychody wyższe o 62 procent, jednak rynek oczekiwał o wiele lepszego wyniku. Dodatkowo spółka wykazała 443 miliony straty netto, z czego 40 milionów straciła z powodu słabej sprzedaży okularów Spectacles.

Snap Inc. ze stratą 443 milionów dolarów, okulary Spectacles sprzedażową porażką

Według danych opublikowanych przez Snap Inc. w III kwartale br. notowana obecnie na giełdzie spółka wykazała przychody przekraczające kwotę 207 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 62 proc. Osiągnięty wynik został jednak chłodno przyjęty przez rynek, który oczekiwał przychodów na poziomie 236 mln.

W raportowanym okresie właściciel aplikacji Snapchat zanotował stratę netto w wysokości 443 mln dol. w porównaniu ze 124 mln dol. rok wcześniej.

Swoistym symbolem słabych wyników finansowych Snapa stały się wprowadzone na rynek w lutym br. okulary Spectacles pozwalające na robienie krótkich filmów i wysyłanie ich do sieci, które są pierwszym sprzętem elektronicznym sprzedawanym przez Snap Inc.

Okazało się, że sprzedaż Spectacles jest o wiele niższa od oczekiwań, co przyniosło firmie straty sięgające 40 mln dol. Pierwsze sygnały dotyczące rynkowej porażki pojawiły się w październiku br. i mówiły o tym, że w magazynach może zalegać nawet 100 tys. sztuk niesprzedanych okularów.

Snap tłumaczy tę wpadkę przeszacowaniem popytu oraz tym, że wiele wcześniejszych zamówień zostało wycofanych przez dystrybutorów. Wielu ekspertów rynku alarmowało wcześniej, że Spectacles przy cenie 129 dol. (w Polsce niecałe 630 zł) są po prostu za drogie w stosunku do oferowanych możliwości. Z kolei Michał Brański, jeden z pierwszych użytkowników okularów w Polsce oceniając Spectacles dla serwisu Wirtualnemedia.pl przyznał, że mają one swoje zalety, które jednak doceni głównie specyficzne grono młodych użytkowników.

W III kwartale br. liczba użytkowników odwiedzających Snapchata codziennie wzrosła o 17 proc. rok do roku i na koniec września wynosiła 178 mln.

Autor: ps

Wiecej informacji: Snapchat, Spectacles, Snap Inc.

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia