Snapchat będzie rozpoznawał obiekty na zdjęciach i dobierał do nich reklamy

Serwis Snapchat przygotowuje system, który pozwoli rozpoznać konkretne przedmioty i obiekty na zdjęciach użytkowników. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli dokładniej personalizować reklamy dostarczane na platformie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Snapchat będzie rozpoznawał obiekty na zdjęciach i dobierał do nich reklamy

Informacje na temat planów Snapchata zostały ujawnione na podstawie dokumentów z amerykańskiego urzędu patentowego. Wynika z nich, że już w ub.r. Snapchat zgłosił do opatentowania projekt nowej aplikacji pozwalającej na rozpoznawaniu konkretnych obiektów widocznych na zdjęciach publikowanych przez użytkowników serwisu.

Nowy system ma w założeniach pełnić podwójną rolę. Po pierwsze umożliwi użytkownikom dodawanie do zdjęć graficznych elementów, które platforma zasugeruje internaucie na podstawie analizy jego fotografii.

Druga funkcja aplikacji jest kierowana do reklamodawców. Według opisu zamieszczonego w dokumentacji patentu rozpoznanie konkretnego obiektu pozwoli firmom na kierowanie do użytkownika reklam, które będą związane ze zdjęciem.

Jeśli na przykład fotografia będzie wskazywała, że użytkownik znajduje się w restauracji aplikacja może zareklamować mu konkretne danie lub inny lokal, z kolei zdjęcie kubka z kawą pozwoli na opublikowanie reklamy promującej określony gatunek czy markę kawy.

Snapchat przekonuje, że takie rozwiązanie będzie dla reklamodawców atrakcyjne, bowiem pozwoli im na bardziej precyzyjne adresowanie przekazu do odbiorców. Na razie nie ma żadnych informacji o tym, czy i kiedy Snapchat zamierza zastosować opatentowane rozwiązanie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]