SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat planuje wprowadzenie algorytmu zamiast układu chronologicznego

Według nieoficjalnych informacji serwis Snapchat chce zastąpić chronologiczny sposobu wyświetlania treści specjalnym algorytmem. Decydować będą zainteresowania użytkownika i popularność postów, Snapchat uzyska też większą kontrolę nad materiałami widocznymi dla użytkowników.

O tym, że Snapchat zamierza zmodyfikować zasady swojego funkcjonowania poinformował serwis Digiday opierając się na własnych źródłach w serwisie.

Chronologia w odstawce

Według zdobytych przez Digiday informacji (których nie potwierdził Snapchat) serwis zamierza wprowadzić algorytm, który będzie decydował o tym jakie treści zobaczą użytkownicy na swoich kontach. Obecnie o materiałach pojawiających się w głównym oknie decyduje chronologia ich publikacji.

O zmianach, które mają nastąpić wkrótce (na razie nie wiadomo dokładnie kiedy) zostali już powiadomieni niektórzy wydawcy i marki, z którymi Snapchat konsultował planowane zmiany. Według nowego projektu chronologię pojawiania się treści mają zastąpić takie czynniki jak zainteresowania użytkownika konkretnego profilu oraz stopień zaangażowania społeczności Snapchata w te czy inne wpisy.

- To przypomina podobne rozwiązanie jak na Facebooku - zdradza anonimowo w rozmowie z Digiday jeden z wydawców. - Oczywiście każdy może opublikować w serwisie swoje treści, ale to Snapchat w gruncie rzeczy zdecyduje które z nich będą miały większy, a które mniejszy zasięg wśród odbiorców.

Snapchat jak Facebook, Instagram i Twitter

Jeśli plany zastąpienia chronologii w wyświetlaniu treści algorytmem potwierdzą się w wypadku Snapchata będzie to oznaczało, że dołączy on do grona innych największych serwisów społecznościowych stosujących tę metodę selekcjonowania materiałów.

Wcześniej w br. o wprowadzeniu algorytmu zdecydował Twitter, przy czym w tym serwisie na razie można tę opcję wyłączyć. Niemal w tym samym czasie co Twitter algorytm w prezentacji treści pojawił się na Instagramie. Z kolei na Facebooku algorytm funkcjonuje już od dłuższego czasu, przy czym serwis co pewien czas zmienia go, dodając nowe parametry decydujące o doborze treści w newsfeedzie.

Według danych z marca br. ze Snapchata korzysta codziennie 100 milionów użytkowników na całym świecie, a każdego dnia pliki wideo w aplikacji są odtwarzane 8 mld razy.

Dołącz do dyskusji: Snapchat planuje wprowadzenie algorytmu zamiast układu chronologicznego

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jakub
Kontrola treści, manipulacja, promowanie wybranych. Nie chodzi tylko o politykę, ale także czy głównie o biznes, korporacje. Użytkownik jest maszynką do manipulacjii robienia kasy, który nie ma nic do powiedzenia. Wybór tego co i jak jest prezentowane powinien mieć użytkownik.
odpowiedź