Snapchat przeprasza Rihannę za reklamę gry z jej wizerunkiem, akcje spółki w dół o 5 procent

W serwisie Snapchat pojawiła się reklama gry, w której w niewybredny sposób wykorzystano wizerunek popularnej piosenkarki Rihanny. Zarówno reklama, jak i sama gra wywołały oburzenie internautów. Snapchat usunął reklamę i przeprosił Rihannę tłumacząc się pomyłką, jednak wokalistka nie uwierzyła w przedstawione wyjaśnienia, a spółka Snap zapłaciła za wszystko wysoką cenę - jej akcje na giełdzie straciły 5 procent wartości.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Reklama kontrowersyjnej gry mobilnej „Would You Rather?” pojawiła się na Snapchacie w ubiegły weekend. W aplikacji użytkownik ma do wyboru czy uderzyć wirtualną Rihannę, czy też Chrisa Browna. Gra w niewybredny sposób nawiązuje do skandalu który wybuchł w 2009 r., gdy Rihanna została zaatakowana i pobita przez Browna, swojego ówczesnego chłopaka. W efekcie piosenkarka znalazła się w szpitalu.

grafika

Pojawienie się na Snapchacie reklamy promującej grę wywołało oburzenie wśród internautów, kiedy serwis zorientował się we wpadce usunął reklamę i przeprosił Rihannę. W komunikacie spółka Snap, właściciel Snapchata wyjaśniała, że do publikacji reklamy doszło przez błąd w systemie, a treści zamieszczone w samej grze w żaden sposób nie oddają standardów stosowanych przez serwis.

Rihanna nie przyjęła ani przeprosin, ani wyjaśnień Snapchata. W opublikowanym na Instagramie wpisie piosenkarka stwierdziła że nie wierzy w ignorancję pracowników serwisu i oskarżyła Snapchata o umyślne wyśmiewanie się nie tyle z niej samej, co z wielu innych ofiar przemocy domowej.

grafika

Skandal związany z kontrowersyjną reklamą uderzył w finanse Snapa. W czwartek akcje spółki na giełdzie straciły na wartości o prawie 5 proc. W ostatnim czasie to nie jedyny przypadek gdy celebryta ciągnie w dół udziały Snapa. W lutym br. firma straciła 1,5 mld dol. wyceny giełdowej po informacji, że Kylie Jenner przestaje korzystać ze Snapchata.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji