Snapchat przeprasza Rihannę za reklamę gry z jej wizerunkiem, akcje spółki w dół o 5 procent

W serwisie Snapchat pojawiła się reklama gry, w której w niewybredny sposób wykorzystano wizerunek popularnej piosenkarki Rihanny. Zarówno reklama, jak i sama gra wywołały oburzenie internautów. Snapchat usunął reklamę i przeprosił Rihannę tłumacząc się pomyłką, jednak wokalistka nie uwierzyła w przedstawione wyjaśnienia, a spółka Snap zapłaciła za wszystko wysoką cenę - jej akcje na giełdzie straciły 5 procent wartości.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Reklama kontrowersyjnej gry mobilnej „Would You Rather?” pojawiła się na Snapchacie w ubiegły weekend. W aplikacji użytkownik ma do wyboru czy uderzyć wirtualną Rihannę, czy też Chrisa Browna. Gra w niewybredny sposób nawiązuje do skandalu który wybuchł w 2009 r., gdy Rihanna została zaatakowana i pobita przez Browna, swojego ówczesnego chłopaka. W efekcie piosenkarka znalazła się w szpitalu.

grafika

Pojawienie się na Snapchacie reklamy promującej grę wywołało oburzenie wśród internautów, kiedy serwis zorientował się we wpadce usunął reklamę i przeprosił Rihannę. W komunikacie spółka Snap, właściciel Snapchata wyjaśniała, że do publikacji reklamy doszło przez błąd w systemie, a treści zamieszczone w samej grze w żaden sposób nie oddają standardów stosowanych przez serwis.

Rihanna nie przyjęła ani przeprosin, ani wyjaśnień Snapchata. W opublikowanym na Instagramie wpisie piosenkarka stwierdziła że nie wierzy w ignorancję pracowników serwisu i oskarżyła Snapchata o umyślne wyśmiewanie się nie tyle z niej samej, co z wielu innych ofiar przemocy domowej.

grafika

Skandal związany z kontrowersyjną reklamą uderzył w finanse Snapa. W czwartek akcje spółki na giełdzie straciły na wartości o prawie 5 proc. W ostatnim czasie to nie jedyny przypadek gdy celebryta ciągnie w dół udziały Snapa. W lutym br. firma straciła 1,5 mld dol. wyceny giełdowej po informacji, że Kylie Jenner przestaje korzystać ze Snapchata.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska