Sopot TOPtrendy 2014 z większą widownią. Hitem kabarety

Tegoroczny festiwal TOPtrendy oglądało średnio 2,62 mln widzów, o 320 tys. osób więcej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Polsat w czasie transmisji muzycznej imprezy był liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 12,8 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Festiwal Sopot TOPtrendy 2014 na antenie Polsatu transmitowany był w okresie od 30 maja do 1 czerwca 2014 roku. Jego średnia oglądalność wyniosła 2,62 mln widzów, co przełożyło się na 21,76 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 24,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.

Pierwszy dzień imprezy (koncert TOP oraz występy Urszuli i Agnieszki Chylińskiej) śledziło 2,31 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,87 proc. i 21,79 proc. udziału.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywał się koncert „Największy Przebój Roku” i konkurs trendy, oglądało średnio 2,23 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,61 proc. i 20,34 proc. Jednocześnie był to najmniej chętnie oglądany dzień imprezy.

Z kolei największą popularnością tradycyjnie cieszyła się Sopocka Noc Kabaretowa, w tym roku zorganizowana już po raz 11. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,32 mln widzów (odpowiednio 26,37 proc. i 30,32 proc. udziału).

Tegoroczny festiwal TOPtrendy miał o 320 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczny, który śledziło 2,3 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,32 proc. i 22,87 proc. (więcej na ten temat).

Oglądalność festiwalu dzień po dniu

Polsat w czasie pokazywania festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 10,65 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (10,27 proc.), a czwarta - TVP2 (7,87 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły  12,84 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 22,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"