WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Po publikacji wideo z morderstwem Facebook w ogniu krytyki. "Mamy jeszcze wiele do zrobienia"

Facebook wprowadza komunikator Spaces w VR dla użytkowników Oculus Rift i opcje Camera Effects Studio (wideo)

2017-04-20 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Portal Facebook udostępnił testową wersję komunikatora Spaces pozwalającego użytkownikom okularów Oculus Rift tworzyć w rozszerzonej rzeczywistości swoje awatary i kontaktować się tam z innymi osobami. Wprowadza też pakiet narzędzi Camera Effects Studio pozwalających dodawać wirtualne obiekty do wideo.

Facebook wprowadza komunikator Spaces w VR dla użytkowników Oculus Rift i opcje Camera Effects Studio (wideo)

Usługa Spaces została zaprezentowana przez przedstawicieli Facebooka we wtorek podczas konferencji technologicznej F8 dla deweloperów. Jest rozwinięciem rozwiązania działającego w wirtualnej rzeczywistości od roku.

W ramach Spaces każdy użytkownik gogli VR będzie mógł stworzyć swój wirtualny pokój, wykreować własny awatar na podstawie zdjęcia, a następnie zaprosić znajomych do rozmowy. Razem będzie można m.in. zrobić selfie, malować wirtualnymi flamastrami oraz oglądać wideo.

Spaces na razie będzie dostępne w wersji testowej w serwisie VR Oculus Home. Przypomnijmy, że Facebook kupił firmę Oculus VR trzy lata temu za 2 mld dolarów.

 

Podczas konferencji Mark Zuckerberg stwierdził, że był przekonany, że to okulary VR staną się pierwszym urządzeniem do rozszerzonej rzeczywistości. Okazało się jednak, że wcześniej to smartfony zaczęły służyć do nakładania dodatkowej warstwy informacji do obserwowanego otoczenia.

Zdaniem szefa Facebooka dotychczas nie opracowano odpowiednich narzędzi przeznaczonych do przetwarzania obrazu z kamery w czasie rzeczywistym.

Jednocześnie Facebook udostępnił pakiet narzędzi Camera Effects Studio umożliwiające uzupełnianie zarejestrowanych obiektów elementami wirtualnymi.

Oprogramowanie to rozpoznaje obiekty widoczne okiem kamery i przyporządkowuje do nich dodatkowe elementy, zgodnie z ich położeniem, niezależnie od ujęcia w kadrze. Uwzględnia precyzyjne położenie rzeczywistych obiektów w przestrzeni, co ma umożliwić np. przypięcie wirtualnej kartki do rzeczywistej lodówki lub otworzenie wirtualnego menu we właściwej restauracji.

 

Dwa narzędzia z tego pakietu, Frame Studio i AR Studio, w wersjach próbnych udostępniono już na facebookowej platformie efektów kreatywnych.

 

Autor: tw

Wiecej informacji: Facebook, VR, wirtualna rzeczywistość, Oculus Rift

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia