SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”

W okresie od czerwca do listopada 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Na pozycji lidera uplasował się „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,13 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,39 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,65 proc., która zanotowała spadek o 1,01 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,16 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,50 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziesiątej. Jest nim miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), czytany przez 5,50 proc. osób, czyli o 0,49 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast oczko wyżej zadebiutował miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,56 proc. czytelników.

Wirtualnemedia.plczerwiec – listopad
PBC20122011
Tytułprocent respondentów
Twój Styl11,13%12,39%
Claudia8,65%9,66%
Cztery Kąty8,16%9,02%
Focus7,50%8,99%
Murator7,09%7,89%
Poradnik Domowy7,03%8,01%
Kobieta i Życie6,77%7,64%
Dobre Rady5,97%6,41%
Przyślij Przepis!5,56%-
Przepisy Czytelników5,50%5,01%
Świat Kobiety5,48%6,28%
Olivia5,31%6,79%
Komputer Świat5,28%-
Mój Piękny Ogród5,22%6,50%
National Geographic4,77%5,85%
Avanti4,64%5,28%
Auto Moto4,58%5,03%
Działkowiec4,29%5,11%
Świat Wiedzy4,04%3,35%
Mamo To Ja3,87%4,22%
Glamour3,80%4,47%
Pani3,59%3,97%
CKM2,98%3,53%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,95%-
CD Action2,91%3,19%
Joy2,84%3,12%
Moje Mieszkanie2,61%3,32%
Cosmopolitan2,60%3,36%
Dom & Wnętrze2,55%2,93%
PC Format2,48%2,80%
Zwierciadło2,41%2,62%
Elle2,21%2,53%
Auto Motor i Sport2,21%2,48%
Moje Gotowanie2,19%2,88%
Focus Historia2,10%1,97%
Naj Magazyn2,08%2,37%
Uroda2,00%2,40%
Auto Świat Poradnik1,91%-
Moda na Zdrowie1,90%2,35%
Logo1,86%2,17%
M jak mieszkanie1,86%2,78%
Playboy1,85%2,62%
Twoje Dziecko1,80%2,04%
Świat Motocykli1,75%1,99%
Dziecko1,73%2,02%
PC World1,72% 
Dobre Wnętrze1,72%1,84%
TopGear1,71%1,86%
Zdrowie1,71%2,48%
Charaktery1,62%1,86%
Men's Health1,61%1,83%
Ładny Dom1,58%1,83%
Magazyn Futbol1,55%1,81%
Przepis na Zdrowie1,52%-
Kuchnia1,48%2,05%
National. Geographic. Traveler1,46%1,71%
Chip1,46%1,37%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,44%1,98%
Wróżka1,25%1,55%
Twój Maluszek1,25%1,74%
Bravo Girl1,23%1,58%
Na ścieżkach życia1,23%1,14%
M jak Mama1,20%1,40%
Przepis na Ogród1,20%1,38%
Majster1,17%1,24%
Burda1,16%1,40%
Forbes1,11%1,53%
Film1,07%1,73%
InStyle1,06%1,26%
Gotuj Krok po Kroku1,03%-
21. wiek1,02%0,90%
Zbuduj Dom1,00%1,09%
Vita0,94%1,45%
Twist0,81%1,15%
Reader's Digest0,80%1,15%
Podróże0,74%0,78%
Shape0,73%0,89%
Weranda0,71%0,79%
Sukces0,70%0,69%
Hot Moda & Shopping0,62%0,77%
Voyage0,60%0,87%
Architektura-Murator0,52%0,51%
Żagle0,49%0,47%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,46%-
Fun Club0,46%0,61%
Maxim Polska0,40%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada 2011 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” (Grupa Burda) czytane przez 2,56 proc. procent respondentów.

Wirtualnemedia.plczerwiec-listopad
PBC20122011
Tytułprocent respondentów
Samo Zdrowie - kwartalnik2,56%-
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,11%2,72%
Auto Świat 4x41,66%2,05%
Komputer Świat Gry1,41%1,69%
Rodzice - kwartalnik0,97%1,30%
Sól i Pieprz0,90%-
Play0,80%0,51%
Elle Decoration0,48%0,62%
Weranda Country0,35%0,30%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,16%0,19%

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
idgo
Brawo Claudia!!! Trzeba przyznać, że jest coraz lepsza. Mają tam naprawdę dobry zespół. Pracowici. Kreatywni. Pracujący na kilka etatów czy podczas ciężkich chorób. Fajni sa. Szkoda,że już tam nie pracuję Trzymajcie się.
odpowiedź