WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

“Show” i “Flesz” z dużymi spadkami wśród pism people w I półroczu, tylko "Gala" na plusie

Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.

2013-09-04 A A A KOMENTARZE: 46 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W lipcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Liderem zestawienia pozostał „Fakt” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 325 803 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca 2012 roku oznacza spadek o 9,28 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 183 464 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 17,01 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 6,37 proc. do 143 163 egz. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu.

Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 13,89 proc. i wyniosła 64 505 egz. Już trzeci miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

450 970

325 803

325 803

477 304

359 135

359 135

Gazeta Wyborcza

271 944

203 218

183 464

329 142

243 925

221 078

Super Express

253 577

143 883

143 163

265 945

153 620

152 899

Rzeczpospolita

84 739

105 082

64 505

120 821

104 047

74 910

Dziennik Gazeta Prawna

65 283

63 196

48 031

79 186

73 458

51 569

Przegląd Sportowy

83 893

42 771

42 771

84 337

46 910

46 910

Gazeta Polska Codziennie

86 713

24 014

24 004

100 342

26 616

26 616

Puls Biznesu

16 206

14 745

11 551

18 344

16 430

12 458

Parkiet Gazeta Giełdy

10 340

5 470

3 680

11 349

7 239

4 091


W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. większość dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (3,97 proc.) straciła „Gazeta Wyborcza”. Natomiast do góry (o 17,38 proc.) poszła tylko średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego”. Tytuł ten w lipcu br. został odświeżony (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

450 970

325 803

325 803

480 440

328 480

328 480

Gazeta Wyborcza

271 944

203 218

183 464

288 018

211 225

191 057

Super Express

253 577

143 883

143 163

263 314

149 045

148 325

Rzeczpospolita

84 739

105 082

64 505

90 269

109 541

66 232

Dziennik Gazeta Prawna

65 283

63 196

48 031

70 133

64 775

49 025

Przegląd Sportowy

83 893

42 771

42 771

76 588

36 437

36 437

Gazeta Polska Codziennie

86 713

24 014

24 004

88 244

24 735

24 735

Puls Biznesu

16 206

14 745

11 551

17 995

16 372

11 642

Parkiet Gazeta Giełdy

10 340

5 470

3 680

10 731

6 786

3 754

Autor: mk

Wiecej informacji: zkdp, sprzedaż gazet w Polsce, sprzedaż dzienników

Fotoreportaże

Komentarze (46) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (443)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga