Spada zysk Axel Springer, więc firma stawia na digitalizację

Niemiecki gigant wydawniczy Axel Springer planuje podjęcie bardziej intensywnych działań mających na celu digitalizację wszystkich swoich tytułów prasowych. Ma to poprawić finanse spółki.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Pierwsze 9 miesięcy br. zaowocowało zwiększeniem obrotów firmy o 1,5 proc do 2,44 mld euro. Ok. 40 proc. tej sumy stanowią wpływy z wydań elektronicznych. W okresie tym spadł jednocześnie o 7 proc zysk netto, który wyniósł ostatecznie 427 mln euro.

Tymczasem w ostatnim kwartale br. Axel Springer obniżył swój zysk operacyjny o 18 proc. do 123 mln euro, a zysk netto do 65 mln euro. Wzrosły natomiast przychody o 3,6 proc. do 815,8 mln euro.

Już teraz wprowadzono opłaty abonamentowe na internetowe wersje "Bilda" i "Die Welt". Spółka pozbyła się też części pism, które, zdaniem szefostwa, nie pasowały do nowej strategii. Wśród nich znalazły się m.in. "Berliner Morgenpost", "Hamburger Abendblatt", a także telewizyjna gazeta "Hörzu".

Mathias Doepfner, przewodniczący zarządu koncernu, otwarcie podkreśla, że rok 2013 jest okresem dużych zmian w spółce, które mają przełożyć się na znacznie większą liczbę tytułów wydawanych w formie cyfrowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska