SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadki sprzedaży dzienników w 2012 roku. „Rzeczpospolita” i „Parkiet” straciły najwięcej

W 2012 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i „Dziennik Gazeta Prawna”, a najmniej - „Fakt”, notujący najwyższą sprzedaż.

W całym 2012 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 373 716 egz., co oznacza spadek o 5,26 proc. w stosunku do 2011 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tabloidowy tytuł stracił najmniej w zestawieniu.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w ub.r. sprzedawało się średnio w liczbie 236 000 egz., po spadku względem 2011 roku o 12,8 proc.

Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 160 895 egz., czyli o 7,33 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Plasująca się na czwartej pozycji „Rzeczpospolita” (Presspublica) zanotowała zdecydowanie największy relatywny spadek w zestawieniu wynoszący aż 20,61 proc., a jej średni wynik w ub.r. ukształtował się na poziomie 79 591 egz.

Na kolejnych miejscach znalazły się: „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes, 56 490 egz. sprzedaży ogółem, spadek o 15,31 proc.) i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska, 43 229 egz., - 9,07 proc.).

Siódmą lokatę zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 28 073 egz. To o 10,16 proc. mniej niż w 2011 roku, ale dane za tamten rok obejmują tylko ostatni kwartał, gdy tytuł znalazł się w ZKDP (ukazuje się od września 2011 roku).

Drugim największym spadkiem w 2012 roku dotknięta została także wydawana przez Presspublikę niszowa „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 19,39 proc. i wyniosła  4 228 egz., co dało temu tytułowi ostatnie miejsce w rankingu.

Z kolei plasujący się oczko wyżej „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotował spadek o 7,04 proc., a jego wynik sprzedażowy uplasował się na poziomie 12 478 egz.

>>> Grudzień 2012: zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”
 

ZKDP 20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna506 439373 716373 716535 506394 460394 453
Gazeta Wyborcza347 077256 506236 000416 288305 861270 635
Super Express280 711161 633160 895296 002174 322173 623
Rzeczpospolita133 120107 48379 591175 801129 276100 293
Dziennik Gazeta Prawna100 30182 08056 490121 36591 53566 702
Przegląd Sportowy82 96343 23543 22986 05947 54547 543
Gazeta Polska Codziennie102 20428 07328 073142 22731 38231 249
Puls Biznesu19 47317 37612 47820 47817 76513 423
Parkiet Gazeta Giełdy11 8097 3614 22814 4367 8515 245

Dołącz do dyskusji: Spadki sprzedaży dzienników w 2012 roku. „Rzeczpospolita” i „Parkiet” straciły najwięcej

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogidługonogi
Czasy, kiedy gazeta codzienna była źródłem informacji, dawno minęły. Teraz to najczęściej biuletyny propagandowe albo szmatławce. Ambitny czytelnik nie ma tam czego szukać. Dla mnie fenomenem są czytelnicy GazoWni. Ci dopiero mają zapał. Albo masochiści, albo impregnowani na rzeczywistość.
odpowiedź
User
do tego na górze
YogiKarnowski?
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Pomimo największego spadku sprzedaży Rzeczpospolitej, do redakcji wróciły osoby, które częściową ją pgrzebały. Czy czytelnicy nie dali wyraźnego sygnału, że ich opinie ich nie interesują? Że oczekują rzetelnych tekstów, z których czegoś się dowiedzą niż propagandy publicystów?
odpowiedź