Spadły udziały głównych stacji telewizyjnych, TVP1 liderem

W lutym 2013 roku wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Najwięcej straciła TVP1, której jednak udało się obronić pozycję lidera rynku. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w lutym 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła TVP1. Względem lutego 2012 roku jej udział spadł jednak najbardziej w zestawieniu, bowiem o aż 2,63 pkt. proc. i wyniósł 13,92 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVN, której udział jednak zmniejszył się o 0,83 pkt. proc. do 12,98 proc. Stacja ta jednak w ostatni tygodniu lutego br. wprowadziła na antenę całą premierową ramówkę w prime-time, co nie miało miejsca rok temu (pozostałe stacje pokazały tylko wybrane wieczorne premiery). Z drugiej pozycji na ostatnie miejsce podium spadł Polsat, którego wynik zmalał o 1,86 pkt. proc. do 12,93 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,80 proc. do poziomu 11,26 proc.

Za to wysokim wzrostem pochwalić się może zajmująca piąte miejsce w zestawieniu TVN7. Średni udział tej stacji w analizowanym okresie zwiększył się bowiem o 1,45 pkt. proc. do poziomu 3,46 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat, którego udział w lutym br. zmalał o 2,36 pkt. proc. do poziomu 14,47 proc. Drugie miejsce zajęła TVN (14,14 proc. udziału, spadek o 0,27 pkt. proc.). Ostatnie miejsce podium należało do TVP1 (10,57 proc., - 2,59 pkt. proc.). Z kolei na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (9,61 proc., - o 1,45 pkt. proc.).

Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN z wynikiem na poziomie 15,28 proc., po spadku o 0,78 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,32 proc. udziału, spadek o 1,71 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (9,14 proc., - 1,84 pkt. proc.).

W lutym 2013 roku największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 25 lutego br. obejrzało aż 7,34 mln widzów  Na drugim miejscu znalazła się „Anna German” z widownią wynoszącą 6,36 mln oglądających.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 13 pozycji zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, zaś jedna - do Polsatu. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski