Sport i TVP.info wywindowały odwiedzalność stron Telewizji Polskiej

W styczniu br. serwisy internetowe Telewizji Polskiej zanotowały rekordowe dla siebie 3,94 mln użytkowników i 53 mln odsłon. Skokowe wzrosty odwiedzalności przy okazji dużych turniejów osiągnęła sekcja sportowa portalu TVP.pl, natomiast systematyczny wzrost zanotował serwis TVP.info.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w internecie wydaje portal TVP.pl, którego sekcja informacyjna działa pod osobnym adresem TVP.info. W styczniu br. obie witryny odwiedziło 3,94 mln internautów (real users), którzy wykonali 53,01 mln odsłon (w tym 8,96 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 5 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Sam portal TVP.pl zanotował 3,57 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon (w tym 7,56 mln krajowych odsłon mobilnych) i 4:56 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Większość ruchu zapewniły serwisowi sekcja sportowa - z 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon, dział informacyjny (z wyłączeniem klasyfikowanego osobno TVP.info, za to obejmujący m.in. wiadomości lokalne z TVP Regionalna) - z 1,18 mln użytkowników i 9,94 mln odsłon, oraz sekcja VoD - z 809,5 tys. użytkowników i 12,92 mln odsłon.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. strona główna portalu została udostępniona w nowej, „kafelkowej” odsłonie (więcej o tym), a w sekcji VoD uruchomiono darmową ofertę Strefa Widza dla osób płacących regularnie abonament RTV (więcej na ten temat).

Z kolei serwis TVP.info, promowany jako główna sekcja informacyjna TVP.pl, odwiedziło 776,9 tys. internautów, którzy wykonali 6,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5:23 minuty. Witryna w nowej wersji ruszyła w marcu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w grudniu zaczęto na żywo emitować w internecie „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” (więcej o tym).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-styczniu-2015-roku ##

W skali roku strony Telewizji Polskiej zyskały 1,4 mln użytkowników i 16,89 mln odsłon (to wzrosty o 55,2 i 46,7 proc.), przy czym średni czas korzystania z nich przez odwiedzającego zmalał z 13:39 do 5:32 minuty.

Portal TVP.pl zanotował w styczniu br. o 1,18 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 49,4 i 38,6 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzony w serwisie przez użytkownika spadł z 14 do 4:56 minuty. Do wzrostów liczby użytkowników i odsłon głównie przyczyniła się sekcja sportowa, która miała ponad trzy razy więcej odwiedzających (wzrost z 655,6 tys. do 2,06 mln) i 2,5 razy więcej odsłon (w górę z 8 do 18,9 mln) niż przed rokiem. Wynika to m.in. z dużego zainteresowania rozegranymi w drugiej połowie stycznia mistrzostwami świata w piłce ręcznej, które TVP transmitowała także w swoim serwisie internetowym (mecze Polaków w TVP2 oglądało średnio 3,05 mln widzów - zobacz szczegóły).

Niewielkie wzrosty odwiedzalności osiągnęły także sekcja VoD (o 97,1 tys. użytkowników i 4,42 mln odsłon) oraz lifestylowa (o 25,3 tys. użytkowników i 356,8 tys. odsłon), podobne spadki zanotowały działy informacyjne (o 40,1 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon) oraz kulturalno-rozrywkowy (o 84,3 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon).

Z kolei statystyki TVP.info wzrosły ponad dwukrotnie - serwis zyskał w skali roku 418,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to 116,6 i 163,1 proc. w górę). Przeciętny czas korzystania z witryny przez odwiedzającego wydłużył się z 3:32 do 5:23 minuty.

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki stron TVP.pl i TVP.info w ciągu roku

W styczniu br. strony Telewizji Polskiej zanotowały najwyższą w swojej historii liczbę użytkowników i odsłon. Odwiedziło je 3,94 mln internautów, podczas gdy wcześniej tylko dwa razy przekroczyły poziom 3 mln użytkowników: w czerwcu ub.r. (3,58 mln) i październiku ub.r. (3,04 mln), za to od marca do maja i w sierpniu miały tylko po ok. 2,2-2,4 mln użytkowników miesięcznie. Co do liczby odsłon to podobny wynik do styczniowego (53 mln) został zanotowany tylko w czerwcu ub.r. (50,6 mln), natomiast w sierpniu ub.r. było to prawie dwa razy mniej (28,3 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-caly-czas-na-czele-rynku-telewizyjnego-zyskuje-grupa-polsat ##

Wzrosty łącznej odwiedzalności stron Telewizji Polskiej w dużym stopniu zależą od statystyk sekcji sportowej portalu TVP.pl, która skokowo zyskiwała ruch w miesiącach, w których rozgrywano duże imprezy sportowe transmitowane przez publicznego nadawcę. I tak w lutym ub.r., kiedy trwały zimowe igrzyska olimpijskie, dział zanotował 1,05 mln użytkowników i 14,43 mln odsłon, w czerwcu i lipcu, miesiącach trwania piłkarskiego mundialu - odpowiednio 2,01 i 1,85 mln użytkowników oraz 27,97 i 18,86 mln odsłon, natomiast w styczniu br., gdy odbywały się mistrzostwa świata w piłce ręcznej - 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon.

W pozostałych miesiącach ub.r. sekcję odwiedzało od ok. 360 do 830 tys. użytkowników, którzy wykonywali po 4,4-8 mln odsłon.

Z kolei serwis TVP.info przez ub.r. notował systematyczne wzrosty odwiedzalności. W styczniu i lutym miał po ok. 360-380 tys. użytkowników, w marcu - już prawie 500 tys., od maja do września - po 520-590 tys., od października do grudnia - od 614 do 694 tys. Liczba odsłon w pierwszych siedmiu miesiącach wynosiła po 2,4-3,7 mln, a w kolejnych pięciu - po 4,1-4,8 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-info-wyprzedzilo-tvn24-polsat-news-stracil-najwiecej ##

W styczniu br. serwis osiągnął rekordowe wyniki: 776,9 tys. użytkowników i 6,27 mln odsłon. W ciągu miesiąca każdy użytkownik witryny korzystał z niej zazwyczaj przez 4-6 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online