WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Spadła sprzedaż wszystkich dwutygodników people, „Party” najchętniej kupowane (dane za maj)

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”

2017-08-03 A A A KOMENTARZE: 11 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2017 roku wyniosła 260 021 egz., czyli o 3,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 128 209 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 1,23 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 15,96 proc. do 112 188 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,88 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 48 871 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 621 egz., po spadku o 5,28 proc.

Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy spadek w zestawieniu. Jego średni wynik zmniejszył się o 24,44 proc. do 26 101 egz.

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł już jednak „Przegląd Sportowy”, który zyskał 2,51 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,85 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Fakt, Super Express, Gazeta wyborcza, Przegląd Sportowy, dziennik ogólnopolski, zkdp

Komentarze (11) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia