WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Twój Styl” liderem sprzedaży. Tylko „Zwierciadło” na plusie (dane za listopad)

Gorący temat

Piotr Gliński: Polska Fundacja Narodowa robi dużo, krytykują ją dziennikarscy „wujkowie dobra rada”

0

Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkiem sprzedaży w 2017 rok

2018-02-07 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - raport Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkiem sprzedaży w 2017 rok

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2017 roku wyniosła 32 816 egz., czyli o 11 proc. mniej, niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,83 proc. do 29 939 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2017 roku wyniosła 23 957 egz., po spadku o 9,63 proc.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), która w rankingu spadła z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 16,91 proc. i ostatecznie wyniósł 10 113 egz.

W grudniu 2017 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2016 roku zmniejszyła się o 8,62 proc. do 32 869 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 30 894 egz., po spadku o 13,53 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (25 495 egz.; w dół o 4,34 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu też odnotowała „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Polska Press Grupa) - było to 14,78 proc. do 10 260 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Gazeta Pomorska, Dziennik Zachodni, Głos Wielkopolski, dziennik regionalny, dziennik lokalny, zkdp

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia