SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderem sprzedaży e-wydań dzienników

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.

Article

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w kwietniu 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 437 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 4,04 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 431 egz., o 0,19 proc. mniejszym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,63 proc. do 3 087 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 6,09 proc. i wyniósł 331 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,29 proc. do 177 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu uplasował się na kolejnej lokacie.

Tylko jeden dziennik w kwietniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 9,81 proc. i wyniósł 683 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 299 egz., po spadku o 20,65 proc.

Z szóstego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 992 egz., po wzroście o 171,78 proc.

Podium, po awansie z 9. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 179,18 proc. do 684 egz.

Z 21. na 13. lokatę awansowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 252 egz., po wzroście o 281,82 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj tytuł „Nowości - Dziennik Toruński” (również Polska Press Grupa) - było to 54,88 proc. do 74 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 14. na 19.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderem sprzedaży e-wydań dzienników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xawery
Gdy się powyższe dane o egzemplarzach "elektronicznych" liczonych w setkach i tysiącach zestawi z odnoszącymi się wydań papierowych liczbami wyrażonymi w dziesiątkach i setkach tysięcy, to człowieka tylko pusty śmiech ogarnia nad wypowiedziami "kierowników", chcących e-wydaniami rekompensować spadek sprzedaży papierowej, czy też "przenoszących sprzedaż do Internetu". Dramat!
9 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing