Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2015 roku wyniosła 297 254 egz., czyli o 5,01 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeglad-sportowy-wyprzedzil-metro-sport-z-najwiekszym-wzrostem-dane-czytelnictwa-dziennikow-za-i-polrocze ##
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 873 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 2,39 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w lipcu br. poszedł w dół o 4,10 proc. do 141 505 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,31 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 55 048 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 064 egz., po spadku o 10,76 proc. - największym w zestawieniu.
Sporą stratę - wynoszącą 10,19 proc. - odnotowała również „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w lipcu br. wyniósł 18 074 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 7,19 proc. i wyniosła 4 831 egz.
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 12,26 proc.

Najwięcej, również w tym ujęciu, stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,32 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











