WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN liderem, udany tydzień TV Puls. 700 tys. widzów przewagi „Faktów" nad „Wiadomościami”

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 29 tys. egz. Tylko „Puls Biznesu” na plusie wśród dzienników

2017-11-07 A A A KOMENTARZE: 27 FORUM DRUKUJ POLEĆ

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem - rok do roku - pochwalić się mógł „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 29 tys. egz. Tylko „Puls Biznesu” na plusie wśród dzienników

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2017 roku wyniosła 248 499 egz., czyli o 11,09 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 125 793 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 7,59 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 21,19 proc. do 107 300 egz.

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,66 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 48 219 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 39 716 egz., po spadku o 5,50 proc.

Jedynym wzrostem, wynoszącym 1,48 proc. do 10 161 egz., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W zestawieniu dziennik ten był ósmy.

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca dużym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 7,13 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 11,87 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy, dziennik ogólnopolski, zkdp

Komentarze (27) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia