Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

W pierwszym kwartale br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w I kwartale 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 178 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,35 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 145 252 egz., notując spadek o 3,14 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,43 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,56 proc. i wyniosła 103 624 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,79 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 16,79 proc. do 20 780 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-najwiecej-stracila-w-i-kwartale-2016-tylko-gazeta-polska-codziennie-na-plusie ##

Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 19,37 proc. do 1 120 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?