SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż tabletów zmalała o 8 proc. Tracą Apple i Samsung, w górę Lenovo i Huawei

W drugim kwartale 2016 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 8 proc. Pozycję lidera rynku utrzymało Apple - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

W drugim kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 46,7 miliona tabletów, czyli o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (50,8 mln).

Na dwóch czołowych pozycjach utrzymały się firmy Apple i Samsung, ale zanotowały one spadek sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym: odpowiednio o 9 proc. (z 10,9 mln do 10 mln sztuk) i o 23 proc. (z 8 mln do 6,1 mln sztuk).

Za to wzrostami mogą pochwalić się kolejni w zestawieniu producenci z Chin: Lenovo (+4 proc.) i Huawei (+15 proc.).

Apple sprzedało w II kwartale tego roku 10 milionów urządzeń z systemem iOS - o 9 proc. mniej w ujęciu rocznym oraz o 3 proc. mniej kwartał do kwartału. Dało to 21 proc. udziału w rynku. Był to pierwszy pełny kwartał dostępności iPada Pro 9.7, dzięki czemu średnia cena urządzeń firmy z Cupertino wzrosła do 490 dolarów, przyczyniając się do jej najlepszego wyniku w ciągu ostatnich 2 lat.

Dostawcy tabletów z Androidem sprzedali w minionym kwartale 30,1 miliona urządzeń - mniej więcej tyle samo co we wcześniejszych trzech miesiącach, ale o 15 proc. mniej niż przed rokiem (35,2 mln). Udział w rynku Androida spadł do 64 proc., do czego w dużej mierze przyczynił się Windows. Sprzedaż tabletów z systemem Microsoftu zwiększyła się o 43 proc. rok do roku, z 4,6 miliona do 6,7 miliona sztuk, a jego udział sięgnął 14 proc.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów zmalała o 8 proc. Tracą Apple i Samsung, w górę Lenovo i Huawei

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl