SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sieci” i „Gazeta Polska” z największym spadkami w tym roku. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 110 952 egz. Było to o 10,53 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,43 proc. do 97 556 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 86 708 egz., po spadku o 12,34 proc.

„Sieci” i „Gazeta Polska” straciły najwięcej

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 45 182 egz., po spadku o 29,97 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,92 proc. do 35 011 egz.

Z 7. na 6. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 16,79 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 27 261 egz.

„Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 22,61 proc. do 27 005 egz.

„Sieci” we wrześniu straciły najwięcej

We wrześniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 107 488 egz., po spadku względem września 2017 roku o 9,08 proc.

Podium uzupełniają: „Polityka” (94 701 egz.; w dół o 8,74 proc.) i „Newsweek Polska” (84 788 egz.; - 11,41 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Największy wzrost w tym ujęciu zanotował „Tygodnik Powszechny”  - 7,40 proc. do 25 647 egz. Również i tutaj najwięcej - 24,83 proc. do 41 979 egz. - straciły „Sieci”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Sieci” i „Gazeta Polska” z największym spadkami w tym roku. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Veggie
wSieci czy Do Rzeczy straciły atrakcyjność poprzez niemal 100-procentową przewidywalność. Na początku był efekt nowości, wow, ale niezależni itd a teraz okazuje się, że te same treści powtarzane tydzień w tydzień przez kilka lat po prostu stają się nudne. Jako, że składają się głównie z opinii, nie musisz czytać,wystarczy nazwisko autora. Poza tym znacznie łatwiej o wiarygodność w opozycji. Na rządowym pasku trudno o zaufanie czytelnika. Za rok będzie po 10 tysięcy mniej.
odpowiedź
User
pytanie
W jaki sposób ZKDP sprawdza rzeczywistą sprzedaż Gościa Niedzielnego, który w znacznej części rozchodzi się poza zwykłymi kanałami dystrybucji i sprzedaży czyli przez kościoły?
odpowiedź
User
:D
GP ma 75% zwrotów, ale co tam, reklamy spółek skarbu państwa swoje robią, nieważne czy to ktoś kupuje, czy nie...

Typowo socjalistyczne podejście, "planowy deficyt".
odpowiedź