SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w lutym, „Gazeta Polska” straciła najwięcej

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lutym br. był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2019 roku wyniosła 109 179 egz. Było to o 7,35 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,66 proc. do 92 953 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 78 723 egz., po spadku o 11,25 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 40 343 egz., po spadku o 19,50 proc. Jednocześnie była to druga największa strata w zestawieniu.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 13,40 proc. do 31 486 egz.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 23,55 proc. do 23 125 egz. Dziennik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęły „Sieci”, których wynik zwiększył się o 10,78 proc.

Największy spadek, wynoszący 9,85 proc., zanotował tutaj „Wprost” (AWR „Wprost”).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w lutym, „Gazeta Polska” straciła najwięcej

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
"Tygodnik Powszechny" jest wyspą na oceanie bezdenne głupoty, którą można zobaczyć w TVP i internecie.
odpowiedź
User
jakitaki
a spółki państwowe pompują reklamy w pisowskich gazetkach.... ktoś kiedyś za to odpowie...
odpowiedź
User
hehe
jak dobrze, że lisweek leci na pysk.
odpowiedź