SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Stacja Echo24 zamknięta. „Niewystarczające zapotrzebowanie lokalnego rynku na reklamę tv”

Z końcem marca zamknięto dolnośląski kanał informacyjno-publicystyczny Echo24, żegnając się z jego wszystkimi pracownikami. - Spółka postawiła sobie założenie, że przez dwa lata będzie sprawdzać zapotrzebowanie lokalnego rynku na reklamę telewizyjną w naszej stacji. Niestety, po tym okresie okazało się ono niewystarczające - uzasadnia Paweł Janosik, prezes Echo24. Jedynym udziałowcem spółki znów jest ATM Grupa.

fot. Facebook Article

Stacja Echo24 zaczęła nadawanie w październiku 2016 roku. W ramówce były przede wszystkim programy informacyjne i publicystyczne o wydarzeniach we Wrocławiu i na całym Dolnym Śląsku.

Kanał był emitowany w ramach należącego do spółki Echo24 dolnośląskiego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, a także dostępny u niektórych operatorów kablowych (Vectra, UPC, Netia, SGT, Moico, Korbank, OTVK).

Z końcem marca Echo24 zakończył emisję. - Przy uruchamianiu kanału Echo24 spółka postawiła sobie założenie, że przez dwa lata będzie sprawdzać zapotrzebowanie lokalnego rynku na reklamę telewizyjną w naszej stacji. Niestety, po tym okresie okazało się ono niewystarczające, w związku z czym podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu z końcem marca br. jego nadawania - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Janosik, prezes Echo24.

- Kilkudziesięcioosobowy zespół musieliśmy rozwiązać, natomiast jego część znalazła nowe lub podobne zajęcie w spółkach Grupy ATM - dodał Janosik. Według naszych informacji w szczytowym okresie w redakcji pracowało 40 osób. Cięcia zaczęły się w połowie ub.r., a większość pracowników zwolniono w br.

Głównym udziałowcem spółki Echo24 (początkowo działającej pod nazwą Telewizja Dolnośląska Echo) jest notowana na warszawskiej giełdzie firma producencka ATM Grupa. Początkowo miała 100 proc. udziałów Echo24, a w maju 2016 roku sprzedała 66,7 proc. jej udziałów Piotrowi Krupie (prezesowi i akcjonariuszowi spółki Kruk) i Markowi Majewskiemu (prezesowi Neonetu). W marcu br. ATM Grupa odkupiła od nich te udziały.

Według raportu finansowego ATM Grupy w 2016 roku Echo24 zanotowało 2,33 mln zł wpływów i 625 tys. zł straty. W raporcie za pierwsze trzy kwartały ub.r. nie podano dokładnych wyników Echo24, natomiast zaznaczono, że spółka zanotowała stratę.

Echo24 nadal jest natomiast właścicielem dolnośląskiego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (MUX L4). Są w nim dostępne stacje Polsat HD, TVN HD, Mango TV, 4fun.tv, Stars.tv i Eska TV. Sygnał multipleksu dociera do mieszkańców Wrocławia i Świdnicy oraz ich okolic.

- Wkrótce w miejsce Echo24 na multipleksie pojawi się jeden lub dwa nowe kanały - zapowiada Paweł Janosik.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Stacja Echo24 zamknięta. „Niewystarczające zapotrzebowanie lokalnego rynku na reklamę tv”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
Miał zrobić program disco polo to nie chciał. Myślał, że gadające głowy same się sprzedadzą. Ludzie chcą też rozrywki. Zrób teraz kanał ATM powtórka 2
5 15
odpowiedź
User
Regionalna
Położyć kanał regionalny to trzeba mieć talent. Ntl 20 lat i tvt chyba też. Czy tam tematyka albo region jest ciekawszy? Jak się nastawia na zysk większy niż wkład własny to sory.
16 8
odpowiedź
User
Zagrobelny
Mogli zrobić trochę disco polo, trochę wróżek a pasmo regionalne z 2 h na dzień i byłoby ok. Na co tam te 40 osób? $ osoby kamerę trzymały? To nasz ośrodek TVP pewnie tyle nie ma osób.
11 10
odpowiedź
User
gfff
Mogli zrobić trochę disco polo, trochę wróżek a pasmo regionalne z 2 h na dzień i byłoby ok. Na co tam te 40 osób? $ osoby kamerę trzymały? To nasz ośrodek TVP pewnie tyle nie ma osób.
zdziwiłbyś się ile osób pracuje w ośrodku TVP...
19 2
odpowiedź
User
Edward
A TVS świętuje 10 lecie
18 2
odpowiedź
User
Pryzmat Warszawy
Tak to jest, jak się tworzy stację patrząc przez pryzmat Warszawy, TVP płacącej za każdego oglądającego TVP Parlament itd. Z perspektywy fury pieniędzy na lokalna TV też trzeba wydać furę pieniędzy. Muszą być redy, drony, wielkie studia. Tylko że tak naprawdę lokalnego newsa to ludzie obejrzą nawet wtedy, gdy będzie kręcony betoniarką.

W lokalnej TV nie liczy się sprzęt, lecz tani lotni dziennikarze, którzy czuwają w terenie. I wtedy to się kręci.
12 2
odpowiedź
User
AS
Mogli zrobić trochę disco polo, trochę wróżek a pasmo regionalne z 2 h na dzień i byłoby ok. Na co tam te 40 osób? $ osoby kamerę trzymały? To nasz ośrodek TVP pewnie tyle nie ma osób.
zdziwiłbyś się ile osób pracuje w ośrodku TVP...

W niektórych ośrodkach pracuje nawet 80 osób, ale oni dostają ok. 10 mln na rok z naszych podatków (abonamentu)
0 1
odpowiedź
User
Aktualizator
Tak to jest, jak się tworzy stację patrząc przez pryzmat Warszawy, TVP płacącej za każdego oglądającego TVP Parlament itd. Z perspektywy fury pieniędzy na lokalna TV też trzeba wydać furę pieniędzy. Muszą być redy, drony, wielkie studia. Tylko że tak naprawdę lokalnego newsa to ludzie obejrzą nawet wtedy, gdy będzie kręcony betoniarką.

W lokalnej TV nie liczy się sprzęt, lecz tani lotni dziennikarze, którzy czuwają w terenie. I wtedy to się kręci.


"tani"? tani jest do bani
3 0
odpowiedź
User
Drakke
Szkoda. Podziwiałem ten kanał, bo rzadko lokalna telewizja jest robiona w tak profesjonalny sposób. Czasem oglądałem podczas wizyt we Wrocławiu.
6 0
odpowiedź
User
jw.
Tak to jest, jak się tworzy stację patrząc przez pryzmat Warszawy, TVP płacącej za każdego oglądającego TVP Parlament itd. Z perspektywy fury pieniędzy na lokalna TV też trzeba wydać furę pieniędzy. Muszą być redy, drony, wielkie studia. Tylko że tak naprawdę lokalnego newsa to ludzie obejrzą nawet wtedy, gdy będzie kręcony betoniarką.

W lokalnej TV nie liczy się sprzęt, lecz tani lotni dziennikarze, którzy czuwają w terenie. I wtedy to się kręci.


"tani"? tani jest do bani


Też. W tym konkretnym przypadku miałem na myśli dziennikarzy, którzy mają się sprawdzić oraz przaśne acz bliskie ciału tematy. Proszę sobie pooglądać lokalne kanały w dowolnym amerykańskim mieście poza Nowym Jorkiem, LA, SF czy Waszyngtonem. Duża rotacja twarzy, różni dziwni prowadzący, czasem seplenią albo zaciągają, ale tematy bardzo bliskie mieszkańcom. ATM chciał zrobić lokalne BBC i moim zdaniem się przeliczył.
4 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing