Stacje informacyjne rosły w 2015 roku. TVP Info wyprzedziło TVN24

W 2015 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła TV Republika, a na przeciwnym biegunie znalazła się Superstacja.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2015 roku należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,51 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 22,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji jednak poszedł do góry o 7,69 proc. do 3,22 proc. Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym roku miał on 1,08 proc. udziału, czyli jednak tyle samo, ile rok wcześniej.

Oczko niżej (po spadku z trzeciej lokaty) uplasowała się TVP Regionalna (obecnie TVP3) z udziałem wynoszącym 1,05 proc., o 3,67 proc. niższym niż rok wcześniej.

Siódme miejsce, po awansie z ósmego, zajęła TV Republika. Stacja ta odnotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 57,14 proc. do 0,11 proc. Jednak trzeba zaznaczyć, że w 2014 roku stacja monitorowana była dopiero od lipca., a prezentowany przez Nielsena wynik 0,07 proc. to średnia z całego roku.

Z kolei największą stratę w zestawieniu odnotowała Superstacja, która spadła z lokaty piątej na szóstą. Jej udział zmniejszył się bowiem o 4,35 proc. do 0,22 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-rynku-tv-w-2015-roku-polsat-wygral-w-16-49-udzial-wielkiej-czworki-spadl-ponizej-45-proc ##

Największy udział (4,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w 2015 roku miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 15,44 proc.Warto zwrócić również uwagę na fakt, że łączny udział wszystkich stacji newsowych objętych analizą w 2015 roku w porównaniu do 2014 roku zwiększył się o 11,64 proc. do 9,59 proc.  To głównie skutek tego, że w ub.r. odbyły się wybory prezydenckie i wybory parlamentarne, a także nastąpiła zmiana rządu. Wydarzenia te obszernie relacjonowane były przez kanały informacyjne.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w 2015 roku pozostał kanał TVN24 z wynikiem 2,49 proc., po wzroście o 4,62 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,52 proc. udziału, wzrost o 36,94 proc.), a trzeci był Polsat News (0,83 proc.; w dół o 8,79 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu - o 100 proc. do 0,08 proc. - również pochwalić się mogła TV Republika. Jej uśredniony wynik za 2014 rok wyniósł 0,04 proc. Z kolei jedyny spadek odnotowała Superstacja - było to 11,11 proc. do 0,08 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,75 proc. udziału, po wzroście o 6,59 proc.

W tym ujęciu wszystkie analizowane stacje newsowe miały 5,93 proc. udziału, o 10,84 proc. więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"