SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Stanisław Tyczyński: Każdy ma prawo powiedzieć dość

Stanisław Tyczyński, założyciel radia RMF FM, sprzedaje największą komercyjną stację radiową w Polsce. Zajmie się teraz biznesem filmowo-telewizyjnym.

Wielkie wydarzenie na rynku polskich mediów. W piątek poinformowano, że spółka Bauer Media Invest GmbH (BMI), część Grupy Wydawniczej Bauer, ogłosiła wezwanie na 100 proc. akcji spółki Broker FM SA (cena za 1 akcję w wezwaniu wynosi 144,80 zł ), do której należy ogólnopolskie radio RMF FM. Bauer chce zbudować w Polsce silną sieć radiową.

Grupa Wydawnicza Bauer prowadzi w Polsce działalność wydawniczą (30 tytułów m.in. Twój Styl, Tele Tydzień, Świat Kobiety), poligraficzną i sprzedaży wysyłkowej. Spółka Broker FM S.A. jest właścicielem RMF FM, RMF Classic oraz posiada 27,85% akcji, reprezentujących 40,91% głosów na walnym zgromadzeniu Interii.pl.

"Ogłoszenie wezwania na akcje Brokera jest zgodne z długofalową strategią Grupy Bauer oraz chęcią budowy silnej sieci radiowej w Polsce. Oferowana cena za akcje jest korzystna i odpowiada fundamentalnej wartości spółki, co znalazło potwierdzenie w decyzji akcjonariuszy większościowych o sprzedaży swoich pakietów. Planujemy rozpoczęcie działalności w zupełnie odmiennym od dotychczasowych segmencie rynku mediów, której efektów należy oczekiwać w dłuższej perspektywie czasowej" - powiedział Witold Woźniak - Prezes Zarządu Wydawnictwa Bauer.

Spółka BMI ogłosiła w piątek wezwanie, a przed nim zawarła umowę z głównymi akcjonariuszami spółki Broker FM SA, która gwarantuje inwestorowi nabycie 56,33 proc. akcji, dających 73,20 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki.

Porozumienie z Bauerem o sprzedaży akcji podpisali Stanisław Tyczyński, Anna Kozłowska-Kalbarczyk, Aleksandra Zieleniewska, Marek Jodłowski, Marek Dworak, Team FM sp. z o.o. oraz U-Insure-U.com S.a.r.l.

- Dzisiaj główni akcjonariusze Brokera /w tym ja/, podpisali umowę sprzedaży wszystkich akcji na rzecz wydawnictwa Bauer. Każdy ma prawo, pierwszy powiedzieć: Dość /w tym ja/. Widzimy się na wigilii /w tym ja/ - napisał w piątek w mailu do pracowników Stanisław Tyczyński, założyciel radia RMF FM i właściciel największego pakietu akcji.

Dlaczego do tego doszło?

- To, że "konsolidacja i globalizacja" zapukają kiedyś do drzwi stacji było oczywistością. Pytanie było tylko kiedy i za ile.  Teraz - bo to najlepszy czas dla BROKER FM i RMF FM biorąc pod uwagę cenę akcji i pozycję stacji na rynku - powiedział nam Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu radia RMF FM, jeden z bliskich współpracowników prezesa Stanisława Tyczyńskiego.

- Grupa RMF wchodzi do BAUERA - giganta medialnego jako "druga noga" mediów elektronicznych (broadcastingowych). To uzupełnienie oferty medialnej BAUERA o radio i usługi marketingowe (ART. FM, SCENA FM). Z dalszej perspektywy słuszna strategia. Brakuje jeszcze TV i ...portalu - dodaje Nepelski.

Co to oznacza dla rynku?

- Kolejny etap konsolidacji rynku i mocne wyzwanie dla konkurencji Bauera, szczególnie dla Axel Springer. Na rynku radiowym, "duży zgryz" dla grupy Lagerdere - właściciela Radia Zet -  ocenia Krzysztof Nepelski.

O swój los nie powinny obawiać się pracownicy radia RMF FM.

- Zespół stacji to wg inwestora jedna z najistotniejszych wartości jakie zakupuje, więc zmian być nie powinno. Grupa Bauer nie ma dużych aktywów radiowych, tak więc tą akwizycją nabywa je wreszcie - powiedział dla portalu Wirtualnemedia.pl Krzysztof Nepelski.

Stanisław Tyczyński zainwestuje teraz w nowy biznes: filmowo-telewizyjny. Jego firma będzie m.in. produkowała content dla mobilnych nośników np. do komórek. Szczegóły projektu nie są znane.

- Jeżeli Staszek Tyczyński włoży uzyskany od Wydawnictwa Bauer kapitał w "kopułki", czyli jeżeli zainwestuje środki w nowe high-tech przedsięwzięcie, które od jakiegoś czasu rozwija w podkrakowskiej Alwernii, to powiem wówczas, że jego wczorajsza decyzja jest nie tylko majstersztykiem biznesowym, ale też przejawem geniuszu innowacyjności. Prawie nie mamy dziś niestety w Polsce przedsięwzięć prywatnych budowanych w oparciu o najnowsze bezprzewodowe, teleinformatyczne technologie i obstawiam, że Staszek będzie znów pierwszy - wyprzedzając wszystkich o kilka długości, stworzy innowacyjny biznes, konkurencyjny wobec najnowocześniejszych rozwiązań światowych. To chyba jednak nie będzie już biznes medialny. Ponieważ telekomunikacja, Internet i media zlewają się na skutek rozwoju technologii w jedną branżę, zaryzykuję proroctwo i przepowiem, że nowy biznes Staszka będzie ultranowoczesnym przedsięwzięciem z dziedziny komunikacji elektronicznej. Trzymam kciuki - komentuje Barbara Górska, wieloletnia dziennikarka RMF FM, obecnie PR Director w firmie Ernst Young.

Podobne informacje:

Dołącz do dyskusji: Stanisław Tyczyński: Każdy ma prawo powiedzieć dość

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl