SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starcom broni obsługi mediowej Totalizatora Sportowego

Totalizator Sportowy rozpoczął przetarg na obsługę mediową. Budżetu broni Starcom, należący do Publicis Media. Przetarg koordynuje Instytut Audytu Mediowego.

Totalizator Sportowy wybiera dom mediowy, który zajmie się jego obsługą mediową. Biuro prasowe spółki odmówiło udzielenia informacji dotyczących liczby zaproszonych do niego agencji tłumacząc, że nie ujawnia szczegółów postępowań, które są w toku.

Budżetu broni Starcom, który pracuje dla Totalizatora od początku 2018 roku. Wtedy w wyniku przetargu agencja ta przejęła budżet spółki od siostrzanej agencji Zenith. Umowa wówczas została zawarta do końca 2019 roku.

Oznacza to, że wybrana w obecnym postępowaniu agencja rozpocznie współpracę z Totalizatorem z początkiem 2020 roku.

Spółce w wyborze agencji mediowej pomaga Instytut Audytu Mediowego, wybrany do tego zadania w przetargu w lipcu br.

Instytut Audytu Mediowego miał zarekomendować Totalizatorowi listę domów mediowych, które powinny zostać zaproszone do przetargu na planowanie i zakup mediów. Następnie wspólnie ze spółką miał opracować dokumentację przetargową na wybór domu mediowego, pomóc w procesie przetargowym i finalnie ma wesprzeć spółkę w wyborze zwycięskiej agencji.

Totalizator najwięcej wydaje na reklamę niestandardową

Totalizator Sportowy przeznaczył w 2018 roku na reklamy 131,7 mln zł - wynika z informacji opublikowanych w rocznym sprawozdaniu spółki złożonym w KRS. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku.

Wydatki spółki na tzw. reklamę publiczną (jak określono to w sprawozdaniu) wyniosły w 2018 roku 131 703 796,16 zł. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku, kiedy to spółka przeznaczyła na ten cel 123 157 475,66 zł. W ub.r. wydatki na reklamę stanowiły 2,72 proc. wszystkich kosztów, a rok wcześniej - 2,81 proc.

Łączne koszty marketingowe Totalizatora w 2018 roku wyniosły 143 736 084,65 zł. Najwięcej wśród nich stanowiły wydatki na niestandardowe działania reklamowe – 29,4 mln zł, na reklamę telewizyjną – 26,9 mln zł i na reklamę internetową – 26,4 mln zł. Na reklamy w radiu spółka wydała 22,6 mln zł, na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej – 7 mln zł, a w prasie – 5,2 mln zł. Środki przeznaczone na sponsoring wyniosły 4,9 mln zł. Kreacje ATL kosztowały Totalizator 9,2 mln zł, a pozostałe materiały reklamowe - 9,8 mln zł. Z kolei na badania marketingowe spółka wydała 2,2 mln zł.

Najmocniej wspierane Lotto

Jak tłumaczy spółka w sprawozdaniu złożonym w KRS większość działań marketingowych realizowanych w ub.r. było związanych z realizacją kampanii reklamowych dla marki Lotto (w telewizji, radiu, prasie i internecie oraz poprzez akcje niestandardowe) oraz prowizją dla domu mediowego. Pozostałe wydatki to przygotowanie i produkcja kampanii reklamowych we współpracy z agencjami reklamowymi, druk materiałów reklamowych i produkcja gadżetów.

Najwyższą pozycję wydatków marketingowych stanowił ambient tj. niestandardowe formy reklamy, do tej kategorii kosztów zaliczana jest m.in. reklama Lotto i Totalizatora na różnego rodzaju eventach, reklama na ekranach LED w marketach, produkcja spotów reklamowych, oklejanie witryn kolektur folią, konferencje prasowe. - Udział spółki w różnego rodzaju wydarzeniach stanowił aktywną promocję marki handlowej Lotto, której efektem jest umacnianie świadomości marki jako tej, która wspiera aktywnie sport i kulturę oraz pielęgnuje tradycję i dziedzictwo narodowe. Działając w tym obszarze spółka kieruje się przede wszystkim realizacją wyznaczonej TS przez ustawodawcę misji społecznej i efektywnością kosztową świadczeń marketingowych - napisano w sprawozdaniu.

Oprócz tych działań, Totalizator przeprowadził liczne kampanie reklamowe skupiające się na produktach Lotto, m.in. istotne wsparcie komunikacyjne skierowane było na Zdrapki, w zakresie których zostały przeprowadzone działania polegające na przeprowadzeniu kampanii reklamowej, akcji kontekstowych w punktach sprzedaży czy udziału marki w eventach. Działania dotyczące gry Lotto skupiały się na przeciwdziałaniu spadkowemu trendowi sprzedaży tego produktu, m.in. poprzez efektywną komunikację kumulacji, czego efektem było opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej „Miliony kręcą każdego”. Równolegle w zakresie pozostałych produktów prowadzone były intensywne działania marketingowe, wspierające sprzedaż. Prowadzona komunikacja marketingowa uwzględniała również uruchomienie przez Totalizator Sportowy nowego kanału sprzedaży – iLotto. W ramach kosztów sponsoringu spółka kontynuowała współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, która ma na celu wspieranie sportu w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Starcom broni obsługi mediowej Totalizatora Sportowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl