SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

W III kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Dominują iPady i urządzenia oparte na systemie Android, mające razem 94 proc. udziału w rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 280 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 4,4 do 16,7 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 11,1 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 67 proc. rynkowego udziału. 27 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung czy Acer.

Tylko 2 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft (Windows 7), a 1 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2011 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk)III kw. 2010III kw. 2011
Apple iOS 4.211.1
Android 0.14.5
Microsoft0.00.4
QNX0.00.2
Pozostałe0.10.5
Suma4.416.7
Udział w rynkuIII kw. 2010III kw. 2011
Apple iOS 95.5%66.6%
Android 2.3%26.9%
Microsoft0.0%2.4%
QNX0.0%1.2%
Pozostałe2.3%2.9%
Suma100.0% 100.0% 
Wzrost r/rN/A280%


 

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl