Streaming internetowy winduje przychody przemysłu muzycznego w USA

Według danych  Recording Industry Association of America (RIAA) w USA w pierwszej połowie 2016 roku wytwórnie muzyczne zanotowały przychody na poziomie 3,4 miliarda dolarów. Spada sprzedaż płyt CD, rośne sprzedaż w internecie, a największą dynamikę wzrostu wykazują serwisy streamingowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Półroczne dane na temat kondycji finansowej branży muzycznej w USA dostarczył Bloomberg, który dotarł do raportu organizacji Recording Industry Association of America (RIAA).

Według dostępnych danych od początku stycznia do końca czerwca br. sprzedaż muzyki przez wytwórnie muzyczne w Stanach Zjednoczonych osiągnęła poziom 3,4 mld dol., co oznacza wzrost o 8,1 proc. rok do roku. To drugi rok w którym amerykańska branża muzyczna notuje wzrosty po kilkuletnim okresie recesji.

Głównym motorem napędzającym odradzające się finanse przemysłu muzycznego są serwisy streamingowe oferujące nagrania w internecie, przede wszystkim Spotify i Apple Music. W I półroczu 2016 r. zapisały one po stronie przychodów kwotę 1,6 mld dol. wykazując wzrost rok do roku na poziomie 57 proc.

Streaming audio (miliard dol. w modelu płatnym w pierwszym półroczu) ma być według Bloomberga szansą dla całego segmentu sprzedaży muzyki w USA, bowiem w pozostałych kategoriach branża odczuwa spadki. W omawianym okresie sprzedaż płyt CD spadła w USA o 14 proc., dwucyfrowe straty w tym zakresie odnotowały także internetowe sklepy z nagraniami.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"