W lutym br. stronę główną Onetu odwiedziło 8,97 mln internautów, którzy wykonali na niej 699 mln odsłon (w tym 25,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i prawie 49 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
„Jedynka” Onetu miała o 855 tys. użytkowników więcej i 197 mln odsłon więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając „jedynkę” Gazeta.pl o 16:28 minuty, WP.pl - o 28:13 minuty, a Interia.pl - o 40:29 minuty.
Strony główne Onetu i WP.pl mają o ponad dwa razy większy zasięg - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon - niż kolejna w zestawieniu „jedynka” Interii, która zanotowała w lutym 3,96 mln internautów i 229,5 mln odsłon.

Zdecydowanie najmniej odsłon (79,8 mln) i najkrótszy czas na użytkownika (31:52 minuty) osiągnęła strona główna o2.pl. To o prawie dziewięć i cztery razy niższe wyniki od „jedynki” Onetu. Jednocześnie miała o 649 tys. użytkowników więcej niż strona główna Gazeta.pl.
Strony główne wszystkich portali przyciągnęły zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. I tak Onet zyskał aż 2,14 mln użytkowników (wzrost o 31,4 proc.) a WP.pl - 1,42 mln (21,3 proc. w górę). Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowało o2.pl - o 922,4 tys. użytkowników, czyli 46,5 proc. Interia miała o 651,3 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (19,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - o 328,7 tys. (17 proc. w górę).
Jednak pod względem liczby odsłon i średniego czasu tylko strona główna o2.pl osiągnęła wzrosty - w lutym br. miała o 18,1 mln odsłon więcej (29,3 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 2:48 minuty dłużej (9,6 proc. w górę) niż rok wcześniej.

„Jedynki” pozostałych portali zanotowały w tym ujęciu spadki. Onet.pl stracił 15,1 mln odsłon (2,1 proc. w dół), WP.pl - 57,9 mln (10,3 proc. w dół), Interia.pl - 592 tys. (0,3 proc. w dół), a Gazeta.pl - 11,7 mln (8,6 proc. w dół). Na stronie głównej Onetu każdy użytkownik spędził średnio o 54:38 minuty krócej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.). WP.pl zanotowała spadek o 30:49 minuty (czyli o 27,6 proc.), Interia.pl - o 18:58 minuty (21,7 proc. w dół), a Gazeta.pl - o 37:58 minuty (29,1 proc. w dół).
W styczniu ub.r. strona główna Onetu miała tylko 72 tys. użytkowników więcej niż WP.pl. Obie strony duże wzrosty zasięgów zanotowały z marca na kwiecień, jednocześnie zaczęła zwiększać się różnica między nimi. W kwietniu wynosiła ona 446 tys. użytkowników, w maju - 605 tys., w czerwcu - 703 tys., a w lipcu 771 tys. Jesienią ub.r. zmalała poniżej 500 tys., ale w lutym br. wyniosła rekordowe 855 tys. użytkowników.

Podobnie wzrosła różnica między liczbą użytkowników stron głównych o2.pl i Gazeta.pl. Od stycznia do marca ub.r. wynosiła tylko 52-55 tys., w kwietniu - 142 tys., a w lipcu - 286 tys. „Jedynka” o2.pl mocno zyskała na zasięgu z sierpnia na wrzesień - z 2,5 do 2,97 mln użytkowników, a w kolejnych miesiącach notowała ponad 3 mln. Dzięki temu powiększyła przewagę nad Gazeta.pl do 655-760 tys. użytkowników.
Strona główna Interii rekordowe zasięgi zanotowała w kwietniu ub.r. i styczniu br. - odpowiednio 4,1 i 4,06 mln użytkowników. W pozostałych miesiącach odwiedzało ją 3,8-3,9 mln internautów, a w I kwartale ub.r. - 3,3-3,6 mln.
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki wszystkich stron głównych w ciągu ostatniego roku
Strona główna Onetu najwięcej użytkowników - powyżej 9 mln - miała od czerwca do sierpnia ub.r., natomiast w grudniu ub.r. - 8,61 mln. W styczniu i marcu ub.r. zanotowała 775-779 mln odsłon, a od maja tylko w dwóch miesiącach przekroczyła poziom 700 mln odsłon: w październiku ub.r. (706,9 mln) i styczniu br. (756,8 mln).

O ile w I kwartale ub.r. użytkownicy miesięcznie spędzali na stronie średnio po 163-180 minut, czyli 2:43 - 3 godziny, o tyle w późniejszych miesiącach - najwyżej dwie godziny, a w lipcu i sierpniu ub.r. -tylko 1:41 - 1:44 godziny.
„Jedynkę” WP.pl w kwietniu, czerwcu i lipcu odwiedziło rekordowe 8,42-8,46 mln internautów. Potem ich liczba stopniowo malała i w lutym br. wyniosła 8,11 mln. Najwięcej odsłon strona zanotowała w styczniu i marcu ub.r. (613 i 600,7 mln), a w późniejszych miesiącach nie osiągnęła już poziomu 600 mln (najwięcej - 577,9 mln - wyniosła w styczniu br.), za to w kwietniu, sierpniu i listopadzie ub.r. zmalała poniżej 500 mln.
W styczniu ub.r. przeciętny użytkownik korzystał ze strony przez ponad dwie godziny, a w kolejnych dwóch miesiącach - przez prawie dwie godziny. Potem ten wskaźnik zmalał poniżej godziny i 20 minut, a więcej wynosił tylko w kwietniu ub.r. (85:14 minuty) oraz w styczniu i lutym br. (87:05 i 80:45 minuty)

Strona główna Interii w kwietniu ub.r. i styczniu br. przyciągnęła po ponad 4 mln internautów, a w styczniu i lutym ub.r. - 3,3 mln. Liczba odsłon z rekordowych 248,7-250,2 mln w styczniu i marcu ub.r. zmalała w kolejnych miesiącach do 200-224 mln (w sierpniu ub.r. wyniosła tylko 194,3 mln), a wzrost do poziomu sprzed roku zanotowała w styczniu i lutym br.
Od kwietnia ub.r. użytkownicy spędzali na stronie od 60 do 70 minut miesięcznie, a w styczniu br. - 72:07 minuty.
Strona główna o2.pl od stycznia do marca ub.r. miała po ok. 3 mln użytkowników, od kwietnia do sierpnia ub.r. - 2,4-2,57 mln, natomiast w późniejszych miesiącach - 2,9-3 mln. Liczba odsłon strony od marca do sierpnia ub.r. zmalała o 18,6 mln - z 64 do 45,4 mln, żeby potem w ciągu miesiąca wzrosnąć o 33,1 mln (czyli o 72 proc.). W późniejszych miesiącach wynosiła ok. 80 mln, a w styczniu br. - nawet 89,1 mln.

Przeciętny czas spędzany na stronie przez użytkownika w I kwartale ub.r. wynosił 29-31 minut, a od września ub.r. - 31-33 minuty (z rekordowymi 35:06 minuty w styczniu br.). Znacznie krócej internauci korzystali ze strony od maja do sierpnia ub.r. - średnio przez 17-18 minut.
„Jedynka” Gazeta.pl zanotowała najbardziej stabilną odwiedzalność. Od stycznia do marca ub.r miała 1,9-2 mln użytkowników, a w późniejszych miesiącach - 2,2-2,3 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu ub.r. (149,4 i 146,7 mln), a najmniej (118 mln) w sierpniu i grudniu ub.r. Czas przypadający miesięcznie na użytkownika zmalał z ponad 2 godzin i 10 minut w I kwartale ub.r. do 1:20 - 1:30 godziny od lipca do grudnia ub.r., by w styczniu i lutym br. wynieść nieco ponad półtorej godziny.











