Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl

Strony główne najpopularniejszych portali horyzontalnych w ostatnim roku zyskały użytkowników, ale - z wyjątkiem o2.pl - zanotowały mniej odsłon i krótszy czas spędzany na nich przez internautów. Zdecydowanymi liderami są Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Interia.pl, o2.pl i Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym br. stronę główną Onetu odwiedziło 8,97 mln internautów, którzy wykonali na niej 699 mln odsłon (w tym 25,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i prawie 49 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

„Jedynka” Onetu miała o 855 tys. użytkowników więcej i 197 mln odsłon więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając „jedynkę” Gazeta.pl o 16:28 minuty, WP.pl - o 28:13 minuty, a Interia.pl - o 40:29 minuty.

Strony główne Onetu i WP.pl mają o ponad dwa razy większy zasięg - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon - niż kolejna w zestawieniu „jedynka” Interii, która zanotowała w lutym 3,96 mln internautów i 229,5 mln odsłon.

Zdecydowanie najmniej odsłon (79,8 mln) i najkrótszy czas na użytkownika (31:52 minuty) osiągnęła strona główna o2.pl. To o prawie dziewięć i cztery razy niższe wyniki od „jedynki” Onetu. Jednocześnie miała o 649 tys. użytkowników więcej niż strona główna Gazeta.pl.

Strony główne wszystkich portali przyciągnęły zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. I tak Onet zyskał aż 2,14 mln użytkowników (wzrost o 31,4 proc.) a WP.pl - 1,42 mln (21,3 proc. w górę). Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowało o2.pl - o 922,4 tys. użytkowników, czyli 46,5 proc. Interia miała o 651,3 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (19,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - o 328,7 tys. (17 proc. w górę).

Jednak pod względem liczby odsłon i średniego czasu tylko strona główna o2.pl osiągnęła wzrosty - w lutym br. miała o 18,1 mln odsłon więcej (29,3 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 2:48 minuty dłużej (9,6 proc. w górę) niż rok wcześniej.

„Jedynki” pozostałych portali zanotowały w tym ujęciu spadki. Onet.pl stracił 15,1 mln odsłon (2,1 proc. w dół), WP.pl - 57,9 mln (10,3 proc. w dół), Interia.pl - 592 tys. (0,3 proc. w dół), a Gazeta.pl - 11,7 mln (8,6 proc. w dół). Na stronie głównej Onetu każdy użytkownik spędził średnio o 54:38 minuty krócej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.). WP.pl zanotowała spadek o 30:49 minuty (czyli o 27,6 proc.), Interia.pl - o 18:58 minuty (21,7 proc. w dół), a Gazeta.pl - o 37:58 minuty (29,1 proc. w dół).

W styczniu ub.r. strona główna Onetu miała tylko 72 tys. użytkowników więcej niż WP.pl. Obie strony duże wzrosty zasięgów zanotowały z marca na kwiecień, jednocześnie zaczęła zwiększać się różnica między nimi. W kwietniu wynosiła ona 446 tys. użytkowników, w maju - 605 tys., w czerwcu - 703 tys., a w lipcu 771 tys. Jesienią ub.r. zmalała poniżej 500 tys., ale w lutym br. wyniosła rekordowe 855 tys. użytkowników.

Podobnie wzrosła różnica między liczbą użytkowników stron głównych o2.pl i Gazeta.pl. Od stycznia do marca ub.r. wynosiła tylko 52-55 tys., w kwietniu - 142 tys., a w lipcu - 286 tys. „Jedynka” o2.pl mocno zyskała na zasięgu z sierpnia na wrzesień - z 2,5 do 2,97 mln użytkowników, a w kolejnych miesiącach notowała ponad 3 mln. Dzięki temu powiększyła przewagę nad Gazeta.pl do 655-760 tys. użytkowników.

Strona główna Interii rekordowe zasięgi zanotowała w kwietniu ub.r. i styczniu br. - odpowiednio 4,1 i 4,06 mln użytkowników. W pozostałych miesiącach odwiedzało ją 3,8-3,9 mln internautów, a w I kwartale ub.r. - 3,3-3,6 mln.

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki wszystkich stron głównych w ciągu ostatniego roku

Strona główna Onetu najwięcej użytkowników - powyżej 9 mln - miała od czerwca do sierpnia ub.r., natomiast w grudniu ub.r. - 8,61 mln. W styczniu i marcu ub.r. zanotowała 775-779 mln odsłon, a od maja tylko w dwóch miesiącach przekroczyła poziom 700 mln odsłon: w październiku ub.r. (706,9 mln) i styczniu br. (756,8 mln).

O ile w I kwartale ub.r. użytkownicy miesięcznie spędzali na stronie średnio po 163-180 minut, czyli 2:43 - 3 godziny, o tyle w późniejszych miesiącach - najwyżej dwie godziny, a w lipcu i sierpniu ub.r. -tylko 1:41 - 1:44 godziny.

„Jedynkę” WP.pl w kwietniu, czerwcu i lipcu odwiedziło rekordowe 8,42-8,46 mln internautów. Potem ich liczba stopniowo malała i w lutym br. wyniosła 8,11 mln. Najwięcej odsłon strona zanotowała w styczniu i marcu ub.r. (613 i 600,7 mln), a w późniejszych miesiącach nie osiągnęła już poziomu 600 mln (najwięcej - 577,9 mln - wyniosła w styczniu br.), za to w kwietniu, sierpniu i listopadzie ub.r. zmalała poniżej 500 mln.

W styczniu ub.r. przeciętny użytkownik korzystał ze strony przez ponad dwie godziny, a w kolejnych dwóch miesiącach - przez prawie dwie godziny. Potem ten wskaźnik zmalał poniżej godziny i 20 minut, a więcej wynosił tylko w kwietniu ub.r. (85:14 minuty) oraz w styczniu i lutym br. (87:05 i 80:45 minuty)

Strona główna Interii w kwietniu ub.r. i styczniu br. przyciągnęła po ponad 4 mln internautów, a w styczniu i lutym ub.r. - 3,3 mln. Liczba odsłon z rekordowych 248,7-250,2 mln w styczniu i marcu ub.r. zmalała w kolejnych miesiącach do 200-224 mln (w sierpniu ub.r. wyniosła tylko 194,3 mln), a wzrost do poziomu sprzed roku zanotowała w styczniu i lutym br.

Od kwietnia ub.r. użytkownicy spędzali na stronie od 60 do 70 minut miesięcznie, a w styczniu br. - 72:07 minuty.

Strona główna o2.pl od stycznia do marca ub.r. miała po ok. 3 mln użytkowników, od kwietnia do sierpnia ub.r. - 2,4-2,57 mln, natomiast w późniejszych miesiącach - 2,9-3 mln. Liczba odsłon strony od marca do sierpnia ub.r. zmalała o 18,6 mln - z 64 do 45,4 mln, żeby potem w ciągu miesiąca wzrosnąć o 33,1 mln (czyli o 72 proc.). W późniejszych miesiącach wynosiła ok. 80 mln, a w styczniu br. - nawet 89,1 mln.

Przeciętny czas spędzany na stronie przez użytkownika w I kwartale ub.r. wynosił 29-31 minut, a od września ub.r. - 31-33 minuty (z rekordowymi 35:06 minuty w styczniu br.). Znacznie krócej internauci korzystali ze strony od maja do sierpnia ub.r. - średnio przez 17-18 minut.

„Jedynka” Gazeta.pl zanotowała najbardziej stabilną odwiedzalność. Od stycznia do marca ub.r miała 1,9-2 mln użytkowników, a w późniejszych miesiącach - 2,2-2,3 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu ub.r. (149,4 i 146,7 mln), a najmniej (118 mln) w sierpniu i grudniu ub.r. Czas przypadający miesięcznie na użytkownika zmalał z ponad 2 godzin i 10 minut w I kwartale ub.r. do 1:20 - 1:30 godziny od lipca do grudnia ub.r., by w styczniu i lutym br. wynieść nieco ponad półtorej godziny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?