SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej

Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną pod względem liczby użytkowników i odsłon ma Onet, przy czym zmalała jej przewaga nad stroną WP.pl. Największe spadki zasięgu w skali roku zanotowały strony główne Gazeta.pl i TVN24.pl, ta druga osiągnęła też najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego.

Article

W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,85 mln realnych użytkowników, czyli 37,21 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 422,31 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 8:40 minut - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna w każdym z tych wskaźników wyprzedza stronę główną WP.pl. Ta druga miała w lipcu o 172,5 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 11:45 minuty średniego czasu korzystania mniej.

Stronę główną Interii odwiedziło 5,08 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 192,28 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 56:47 minuty. Witryna miała więcej odwiedzających i odsłon niż strony główne o2.pl i Gazeta.pl łącznie - ta pierwsza zanotowała 2,52 mln użytkowników i 31,23 mln odsłon, a druga - 2,07 mln użytkowników i 100,13 mln odsłon.

Na stronie głównej o2.pl odwiedzający spędził średnio dwie godziny i 23:29 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - aż trzy godziny i 48:27 minuty. Na pierwszej witrynie każda odsłona trwała przeciętnie 11:36 minuty, a na drugiej - 8:09 minuty.

Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

średni czas odsłony [godz:min:sek]

zasięg

onet.pl

9 856 703

422 315 129

1:08:40

0:01:36

37,21%

wp.pl

9 684 172

391 016 730

0:56:55

0:01:25

36,56%

interia.pl

5 082 525

192 281 757

0:56:47

0:01:30

19,19%

o2.pl

2 524 857

31 227 930

2:23:29

0:11:36

9,53%

gazeta.pl

2 072 614

100 127 098

1:32:16

0:01:55

7,83%

tvn24.pl

1 592 871

44 621 548

3:48:27

0:08:09

6,01%

Z roku na rok strona główna Onetu zanotowała spadek zasięgu z 42,92 do 37,21 proc., czyli o 13,3 proc. (zmiana liczby użytkowników jest mało miarodajna, bo w ciągu roku wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie witryna straciła 106,75 mln odsłon (20,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z niej zmalał o 11:15 minuty (czyli 14,1 proc.).

Strona główna WP.pl zanotowała znacznie mniejszy spadek zasięgu - o 1,64 proc. Jednocześnie zyskała 24,4 mln odsłon (6,6 proc. w górę) i 1:29 minuty przeciętnego czasu korzystania (wzrost o 2,7 proc.). W efekcie znacząco zmalała jej strata do strony Onetu.

Witryna Interii straciła w skali roku 10,07 proc. zasięgu (spadek z 21,34 do 19,19 proc.), 21,74 mln odsłon (10,2 proc. w dół) oraz 1:26 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika (2,5 proc. w dół).

Największe spadki zasięgu zanotowały strony główne Gazeta.pl (o 28,1 proc.) i TVN24.pl (o 24,4 proc.). Pierwsza witryna straciła jednocześnie 10,51 mln odsłon (9,5 proc. w dół), a druga - 6,89 mln (13,4 proc. w dół). Za to wydłużył się przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - na Gazeta.pl o 11 minut (czyli 13,5 proc.), a na TVN24.pl - o 23:06 minuty (11,2 proc. w górę).

Strona główna o2.pl przy spadku zasięgu o 6,57 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 1,83 proc. i średniego czasu korzystania o 15,1 proc.

Tylko na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło 7,78 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 273,11 mln odsłon i spędzili średnio po godzinie i 3:50 minuty. Witryna WP zanotowała o 399,1 tys. użytkowników i 43,39 mln odsłon mniej, a przeciętny czas korzystania z niej był o 14:28 minuty krótszy niż w przypadku strony Onetu.

Strona główna Interii miała 4,06 mln użytkowników, 128,34 mln odsłon oraz 52:42 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego.

Zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągnęły witryny TVN24.pl (trzy godziny i 32:57 minuty) i o2.pl (dwie godziny i 23:35 minuty).

Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

średni czas odsłony [godz:min:sek]

zasięg

onet.pl

7 781 678

273 108 781

1:03:50

0:01:49

29,38%

wp.pl

7 382 613

229 722 120

0:49:38

0:01:36

27,87%

interia.pl

4 064 531

128 341 686

0:52:42

0:01:40

15,35%

o2.pl

2 115 109

19 927 439

2:23:35

0:15:14

7,99%

gazeta.pl

1 768 484

58 244 251

1:10:00

0:02:08

6,68%

tvn24.pl

1 216 947

21 529 670

3:32:57

0:12:02

4,59%

W skali roku wszystkie strony zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Pod względem zasięgu najwięcej straciły Onet.pl (o 22,81 proc.), Gazeta.pl (o 22,14 proc.) i TVN24.pl (o 23,24 proc.).

Strona Onetu zanotowała też spadek o 99,48 mln odsłon (26,7 proc. w dół), a TVN24.pl - o 7,46 mln (25,6 proc. w dół). Witryny Interii i Gazeta.pl straciły po 20 proc. odsłon, o2.pl - 15,6 proc., a WP.pl - 8,1 proc.

Na smartfonach i tabletach liderem jest strona główna WP.pl - w lipcu zanotowała 4,88 mln użytkowników, 161,29 mln odsłon oraz 37:51 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Witryna Onetu miała mniej użytkowników (4,55 mln) i odsłon (149,21 mln), ale dłuższy przeciętny czas korzystania (39:35 minuty).

Na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził godzinę i 9:28 minuty, na Gazeta.pl - godzinę i 36:18, a na TVN24.pl - dwie godziny i 41:15 minuty.

Strony główne największych portali horyzontalnych w lipcu 2017 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

średni czas odsłony [godz:min:sek]

zasięg

wp.pl

4 880 170

161 294 610

0:37:51

0:01:09

18,43%

onet.pl

4 550 539

149 206 348

0:39:35

0:01:12

17,18%

interia.pl

1 908 061

63 940 071

0:38:59

0:01:10

7,20%

o2.pl

843 340

11 300 491

1:09:28

0:05:11

3,18%

gazeta.pl

700 383

41 882 847

1:36:18

0:01:37

2,64%

tvn24.pl

649 640

23 091 878

2:41:15

0:04:32

2,45%

Cztery strony z pierwszych miejsc rankingu osiągnęły duże wzrosty zasięgów w ciągu roku: WP.pl zyskała 26,5 proc., Onet - 13,9 proc., Interia.pl - 7 proc., a o2.pl - 42 proc. Za to witryna Gazeta.pl zanotowała spadek o 29 proc., a TVN24.pl - o 21,7 proc.

Strona główna WP.pl zyskała też 44,41 mln odsłon (38 proc. w górę), Interia.pl - 10,93 mln (20,6 proc.), o2.pl - 4,25 mln (60,4 proc.), a Gazeta.pl - 4,4 mln (11,7 proc.). Natomiast witryna Onetu straciła 7,27 mln odsłon (to 4,6 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fritz
Paywall zaczyna działać, obojętnie czy to blokowanie tych którzy blokują inwazyjne reklamy czy blokada tych którzy nie płacą za dostęp do treści.
13 2
odpowiedź
User
Cola
@Fritz: niestety.
4 3
odpowiedź
User
zmierzch marki
Powolny acz nieustający koniec marki Gażeta na polskim ryneczku.
29 4
odpowiedź
User
Rybak
Na Gazecie niech robią więcej artykułów ze slajdami to spadek będzie jeszcze większy.
29 1
odpowiedź
User
Jaruś
Paywall zaczyna działać, obojętnie czy to blokowanie tych którzy blokują inwazyjne reklamy czy blokada tych którzy nie płacą za dostęp do treści.


Mylisz, jak większość, gazeta.pl z Wyborcza.pl.
8 7
odpowiedź
User
Jaruś
Paywall zaczyna działać, obojętnie czy to blokowanie tych którzy blokują inwazyjne reklamy czy blokada tych którzy nie płacą za dostęp do treści.


Mylisz, jak większość, gazeta.pl z wyborcza.pl.
5 2
odpowiedź
User
Fritz
Paywall zaczyna działać, obojętnie czy to blokowanie tych którzy blokują inwazyjne reklamy czy blokada tych którzy nie płacą za dostęp do treści.


Mylisz, jak większość, gazeta.pl z Wyborcza.pl.


Nic z tych rzeczy - to Agora przerzuca treści miedzy serwisami, najbardziej dobitnym są serwisy lokalne. Jak wrzucisz stary adres wroclaw.gazeta.pl to przekieruje cię na adres wroclaw.wyborcza.pl, oczywiście do serwisu płatnego. Cały szereg serwisów tematycznych też zostało tak potraktowanych.
11 3
odpowiedź
User
tukk
Nawet tu agora upada? szacun
21 3
odpowiedź
User
Fritz
Nic się nie mylę. Agora przeniosła znaczną część serwisów z domeny gazecianej na wyborczą - przykładem serwisy lokalne oraz część tematycznych. Obecnie bez płacenia w nie da się w serwisach lokalnych przeczytać czy skomentować treści (co zresztą byłoby niemożliwe bez czytania...).
Wpływ ma to zresztą odwrotny od zamierzonego - w moim mieście gazeta która ledwie zipała nagle *porównuję dane z zeszłego tygodnia do tych z początku bieżącego roku) zwiększyła liczbę odsłon ponad dwukrotnie a komentarzy jest dużo więcej (jest licznik więc łatwo sprawdzić), z kolei lokalna Wyborcza to uwiąd, nawet nie chór tylko kwartet , kwintet czy sekstet ciągle tych samych pochlebców w komentarzach. W każdym razie tęga głowa to wymyśliła - właściwie czekam na artykuł "Jak napędzić czytelników konkurencji, na przykładzie działalności "Agory". To co robią to nawet nie przypadkowy strzał w stopę, to walenie się młotkiem ciesielskim po obu kolanach.
19 1
odpowiedź
User
zoo
GW sprzedaz spada, ogladalnosc w necie spada, chyba nie jest dobrze
18 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing