Strony i aplikacje Google’a z 25 mln polskich użytkowników, Onet-RASP z mniejszą przewagą nad Wirtualną Polską (dane z października)

W październiku br. serwisy i aplikacje Google’a (bez YouTube’a) odwiedziła rekordowa liczba 25,17 mln polskich internautów. Strony Grupy Onet-RASP tak jak we wcześniejszych miesiącach miały więcej użytkowników i mniej odsłon niż witryny Grupy Wirtualna Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Google’a w minionym miesiącu zanotowały 25,17 mln polskich internautów (rozumianych jako realni użytkownicy) i 7,96 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. W skali miesiąca zyskały 668 tys. odwiedzających i 504,3 mln odsłon. Po raz pierwszy te serwisy odwiedziło ponad 25 mln polskich użytkowników.

Facebook miał 21,97 mln odwiedzających i 4,98 mld odsłon, odpowiednio o 755,6 tys. i 718,1 mln więcej niż we wrześniu.

Nie zmienił się znacząco układ sił między dwoma największymi polskimi wydawcami. Strony i aplikacje Grupy Onet-RASP zanotowały 20,07 mln użytkowników (o 208,5 tys. więcej niż Grupa Wirtualna Polska) i 2,69 mld odsłon (o 192,1 mln mniej od Grupy WP).

Większość wydawców osiągnęła znaczące wzrosty statystyczne. Jest to związane m.in. z faktem, że w październiku całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,1 mln (wobec 25,3 mln miesiąc wcześniej), tych korzystających z sieci na komputerach - na 23,5 mln (o 0,5 mln więcej niż we wrześniu), a tych przeglądających internet na smartfonach i tabletach - na 18,3 mln (wobec 17,5 mln miesiąc wcześniej).

grafika

Strona Google.pl miała w październiku 24,79 mln polskich użytkowników (659,2 tys. więcej niż we wrześniu) i 7,04 mld odsłon (o 407,3 mln więcej niż miesiąc wcześniej), a Google.com - 18,36 mln użytkowników i 784,7 mln odsłon (po wzroście w skali miesiąca o 860,3 tys. użytkowników i 79,9 mln odsłon).

Onet.pl zanotował 16,75 mln użytkowników i 1,98 mld odsłon, wobec 13,91 mln użytkowników i 1,96 mld odsłon WP.pl.

grafika

Tylko na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 22,61 mln polskich użytkowników, którzy wykonali 5,45 mld odsłon

Facebook mając 405 tys. więcej użytkowników od YouTube’a (18,69 mln wobec 18,28 mln) zanotował ponad dwa razy więcej odsłon (2,27 mld wobec 931,6 mln).

grafika

Google.pl miało na komputerach 22,35 mln użytkowników i 4,86 mln odsłon, a Google.com - 15,11 mln użytkowników i 514,2 mln odsłon.

Onet.pl zanotował 13,73 mln użytkowników, o 2,18 mln więcej niż WP.pl, ale o 132 mln odsłon mniej od głównego konkurenta (1,35 mld wobec 1,48 mld).

grafika

W internecie mobilnym strony i aplikacje Google’a odwiedziło 16,55 mln użytkowników, wykonując 2,51 mld odsłon. Facebook mając o 3,4 mln użytkowników mniej zanotował więcej odsłon - 2,7 mld.

Żaden z pozostałych wydawców nie osiągnął poziomu miliarda odsłon - Grupa Onet-RASP zanotowała ich 871 mld, Grupa Wirtualna Polska - 795,2 mln, a Grupa OLX - 588,2 mln.

grafika

Google.pl na smartfonach i tabletach zanotowało 15,74 mln użytkowników i 2,18 mld odsłon, a Google.com - 10,28 mln użytkowników i 270,5 mln odsłon.

Onet.pl wyprzedził zdecydowanie WP.pl zarówno pod względem liczby użytkowników (9,27 mln wobec 6,76 mln), jak i odsłon (629,3 mln wobec 480,8 mln).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP