Budweiser, Kia, Snickers, Ford, Skittles - reklamowe perełki z Super Bowl 2017 (wideo)

Reklamy Budweisera, Kia, Snickersa i jeszcze kilku innych marek znalazły się w zestawieniu najlepszych reklam tegorocznego 51. SuperBowl. Wytypowali je dla Wirtualnemedia.pl eksperci z polskich agencji reklamowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Branża reklamowa jak co roku wyczekiwała z niecierpliwością na to, co zaprezentują najwięksi gracze świata reklamy. Niektórzy przyznają, że czują pod tym względem niedosyt.

Eksperci z polskich agencji reklamowych uważają, że pod względem reklamowym 51 Super Bowl nie zachwycił. Jeden z naszych rozmówców stwierdził, że autorzy spotów sięgnęli po te same recepty, które ich zdaniem muszą zagwarantować sukces, czyli humor, absurd, storytelling i wszechobecni celebryci. Wśród tegorocznych propozycji ciężko jest znaleźć taką, która nie wykorzystuje jednego z powyższych patentów. Są jednak marki, które swoje reklamy zrobiły jednak lepiej od pozostałych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklamy-na-super-bowl-2017-obejrzyj-wszystkie ##

Budweiser „Born The Hard Way”Agencja: Anomaly

 

To, że Budweiser jest niekwestionowanym zwycięzcą, dowodzi wzrost wspomnień w internecie o 606 proc., a także to, ile emocji wywołał — zarówno pozytywnych, jak i negatywnych (hasztag #boycottbudweiser). Wydaje się, że marka znalazła swój sposób na komunikację i jest to tym bardziej ciekawe, gdy weźmie się pod uwagę drogę, którą odbyła - od prób wyróżnienia się pośród kraftowych piw, przez pieski i Hellen Mirren. Reklama-historia odwołuje się do korzeni założyciela browaru, ale też do wartości USA, na które wielu reklamotwórców zwraca obecnie uwagę - różnorodności, imigranckiego backgroundu, wielości kulturowej.

Przypomina o tym, że browar został założony w połowie dziewiętnastego wieku przez Adolphusa Buscha, niemieckiego imigranta. Tak właśnie – imigranta. W czasie gdy Donald Trump zakazuje wjazdu uchodźcom z większości arabskich krajów oraz planuje odgrodzić się od Meksyku kolejnym Wielkim Murem, takie stanowisko arcy-amerykańskiej marki (Budweiser jest warzony w trumpowskiej Missouri) jest jednak wyrazem pewnej politycznej odwagi.

Marka nie tylko zastosowała w swoim spocie oczywisty real-time marketing, odnosząc się do aktualnych tematów około imigracyjnych, ale poszła o krok dalej i w momencie gdy obecny prezydent USA wysuwa dekrety przeciwko przyjezdnym, z klasą postanowił przypomnieć Amerykanom ich imigranckie korzenie. Pomysł na reklamę jakże oczywisty, a jednocześnie idealnie wpisujący się w nośne ostatnio techniki, ukazujące markę w tle szerzej opowiedzianej historii i ważnych dla niej wartości.

Febreeze „#BathroomBreak”, „The Halftime”Agencja: Grey New York

 

To marka odświeżaczy powietrza. Takich, co to używa się w toalecie, po wiecie czym… I Febreeze z radosną prostotą poinformowało 172 miliony widzów oglądających tegoroczne Super Bowl, że ich odświeżacz idealnie nadaje się do wiecie czego i po wiecie czym. Najlepiej w trakcie przerwy na reklamy. Także wiecie… w Polsce taka reklama - raczej nie ma szans.

Ten spot to przykład odwagi, zręcznej kreatywności i szczerości.

W superstylu połączono swego rodzaju sacrum z profanum. Super Bowl jest sacrum dla całej Ameryki, a fizjologia ma swoje prawa i przy takim wydarzeniu wypada szczególnie nią zarządzać. Duże brawa za prawdziwy insight konsumencki i humorystyczno-pompatyczne podejście do niego.

Kia „Hero's Journey”Agencja: David &Goliath

 

Marka postanowiła popularną aktorkę komediową Melissę McCarthy… zabić. I to kilka razy! W dodatku w bardzo wyrafinowany, efektowny sposób. Wrzucając ją na burtę statku, zrzucając w przepaść oraz w głąb rozpadającego się lodowca, czy wreszcie nadziewając biedną aktorkę na róg rozpędzonego nosorożca. Wszystko po to, żeby wytłumaczyć rozbawionym widzom, że prowadzenie nowej, napakowanej elektronicznymi bajerami Kia Niro jest proste, wygodne i bezpieczne. Można?

Ratowanie środowiska nie jest łatwym zadaniem. W najnowszym spocie Kia Niro udowadnia to nominowana do Oscara, komediowa ulubienica Ameryki, Melissa McCarthy. Aktorka brawurowo wciela się w rolę eko-wojowniczki, dla której bój o planetę jest, mówiąc delikatnie, dość bolesny w skutkach. Na szczęście z opresji skutecznie ratuje ją nowa hybryda Kia.

W spocie znajdziemy wszystko, co w produkcji przygotowanej specjalnie na Super Bowl być powinno: nawiązanie do znanego filmu (Aniołki Charliego), kultową muzykę, piękne zdjęcia, amerykański humor, znaną i doskonale obsadzoną w roli aktorkę oraz świetną puentę: It’s hard to be an eco-worrior. But it’s easy to drive like one.

Autentycznie śmieszne perypetie ekodziałaczki granej przez Melissę McCarthy zostały nakręcone na miarę hollywoodzkich komedii. Rozwiązaniem dążeń bohaterki okazuje się ekologiczny samochód.

Wyróżnienie dla spotu Kia należy się za poczucie humoru, misyjność i idealny dobór muzyki do historii. Mimo że nie jest to marka, którą pragnęłam jeździć, to teraz na myśl o niej czuję się jak hero.

IT’S A 10 „Men's miracle haircare”Agencja: Havas Edge

 

Reklama produktów do pielęgnacji włosów nie musi być nudna i sztampowa. Udowadnia to marka It’s a 10. Bryan Buckley wyreżyserował nie tylko jeden z najlepszych spotów emitowanych podczas tegorocznego Super Bowl, ale i w tej kategorii produktów.

Spot It’s a 10 na równi z obrazem (doskonałe, czarno-białe zdjęcia i piękne kadry) zachwyca też tekstem. Aż roi się w nim od sarkazmu, licznych aluzji do amerykańskich realiów politycznych oraz humoru z najwyższej półki.

Spot It’s a 10 jest manifestem zachęcającym obywateli do szczególnego dbania o wygląd swoich włosów w czasach, w których społeczeństwem rządzić będzie właściciel najgorszej fryzury świata! Dla mnie ten spot to prawdziwa perełka.

Ford „Go Further”

 

Po trzech latach nieobecności Ford wrócił na Super Bowl w wielkim stylu! Spot zachwyca swoją prostotą. Przedstawione w nim sceny sytuacyjne przytrafiły się chyba każdemu. Mnie na pewno większość z nich. Całość dopełnia doskonała narracja i przepiękny utwór Niny Simone, który udowadnia, jak ważną rolę w reklamie pełni muzyka.

Spot Forda wyróżnia jeszcze jedno. W oglądanych  scenach praktycznie niewiele się dzieje, a to sprawia, że widz może łatwo wejść w skórę kolejnych bohaterów.Nikt nie lubi tkwić w miejscu (no one likes being stuck) – to puenta spotu. Ford udowodnił, że poszedł do przodu nie tylko technologicznie, ale także komunikacyjnie. Wielkie brawa.

Ten spot sięga po zupełnie nowy temat w motoryzacji i poniekąd wróżbę przyszłości Elona Muska - innowacyjne samochody automatyczne.

Skittles „Romance”Agencja: Adam&Eve DDB

 

Jedna z najzabawniejszych reklam 51 Super Bowl. Śmiesznie jak zawsze. A jeśli komuś mało - dodatkowa aktywacja z Marshawnem Lynchem, który odkrywa uroki szkockiego Houston.

Squarespace „Who is JohnMalkovich.com?”Agencja: David&Goliath

 

Perfekcyjne wykorzystanie celebryty i znakomita rola Malkovicha. Ten film zasługuje na uwagę ze względu na kreatywne podejście do niezbyt porywającego tematu i świetne wykorzystanie postaci Johna Malkovicha.

Snickers „Live”Agencja: BBDO New York

 

W tej reklamie postawiono na niezwykły rozmach oraz nowatorski i nieco szalony pomysł, dzięki czemu zyskała światowy rozgłos na długo przed swoją premierą. I to właśnie Snickers ze swoim spotem „Live”, czyli pierwszą w historii Super Bowl reklamą na żywo wydaje mi się być największym zwycięzcą tegorocznego Super Bowl. Kto wie, może będzie to kamyk, który poruszy lawinę?

Brawa za zastosowanie "live commercial" uwiarygadniającego przekaz oraz dopasowanie do całorocznej komunikacji marki "When you're hungry",

Mr. Clean „Cleaner of your dreams”Agencja: Własna produkcja

 

Pierwsze słowa, które cisną mi się na usta po zobaczeniu spotu marki Mr. Clean to (wybaczcie dosadność, ale eufemizmy tu niewskazane): „Niezła d…!”. I myślę, że nie jestem w tej opinii odosobniona. Bo bez dwóch zdań jest na co popatrzeć! Seksowny mięśniak o kocich ruchach, który z gracją wyręcza nas z codziennych zadań, to ucieleśnienie kobiecych marzeń. Odziany w obcisłe, białe ubranko podkreślające męskie atrybuty staje się domowym superbohaterem – uwodzicielem, którego z kuchni czy łazienki chętnie zaciągnęłybyśmy do sypialni. Puenta filmu: „You gotta love a man who cleans” buduje nie tylko przywiązanie do marki, ale i kusi, by pokazać spot partnerowi. Myślę, że każdy pan w mig załapie sugestię! Wisienką na torcie jest muzyka rodem z filmów erotycznych czy nocnych klubów.

Reasumując, reklama środka do czyszczenia nigdy jeszcze nie była tak zmysłowa, kupuję to (go)!

Mercedes „Easy Driver”Agencja: Markley& Partners

 

Za tym filmem stoi dwóch panów -  Joel i Ethan Coenowie. Spot jest parodią kultowego filmu Easy Rider. W głównej roli widzimy nikogo innego jak samego Petera Fondę, filmowego Kapitana Amerykę. Duże brawa za dystans dla znakomitego aktora i dla Cohenów za Cohenowski klimat, który stworzyli w spocie trwającym zaledwie minutę.

84 Lumber „Been there. Built that”Agencja: Brunner of Pittsburg

 

Poruszający spot o podróży latynoskich matki i kilkuletniej córki w stronę USA. Na końcu natrafiają na mur.

Z tego względu telewizja Fox nie zechciała puścić całej historii jako nazbyt kontrowersyjnej. Spot został wyemitowany w wersji skróconej, prowadził do strony www.journey84.com, gdzie każdy mógł obejrzeć końcówkę. Amerykanie faktycznie się zastanawiali, co to za historia i jak się skończy. Paradoksem jest fakt, że 51-letnia CEO tej firmy Maggie Hardy Magerko jest zwolenniczką Trumpa i meksykańskiego muru…

National Geographic (teaser programu "Genius")Agencja: McCann

 

Brawo za pomysłowość i RTM (real time marketing), wykorzystujący w bardzo elegancki sposób motyw muzyczny Lady Gagi, która otwierała tegoroczną ceremonię Super Bowl.

Najlepsze reklamy typowali:Sebastian Umiński, lider mediów internetowych regionu CEEMEA w 3MRobert Sosnowski, dyrektor zarządzający w Biuro Podróży ReklamyAurelia Szokal-Egierd, managing director w Brand SupportJustyna Staszewska, senior account manager w ImagineSebastian Nowaczyński, key account manager w Point of ViewŁukasz Skalik, senior copywriter w EskadrzeMarcin Ejsmont, strategic director w J. Walter Thompson WarsawWojcieh Robert Kochan, senior copywriter w EskadrzeWojtek Papuziński, creative group head w Schulz brand friendlyPiotr Wronek, senior copywriter w OS3Karolina Kaczmarczyk Rogalska, strateg w One ElevenPatrycja Krekora, copywriter w Peppermint

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online