SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”, który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 266 940 egz., czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 685 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 5 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,14 proc. do 135 277 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz pierwszy w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w październiku br. wyniosła 408 egz.).

Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,15 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 52 139 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 498 egz., po spadku o 4,09 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,92 proc. i wyniosła 19 890 egz.

ZKDP

październik

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

392 272

266 940

266 940

422 568

298 961

298 961

-10,71%

Super Express

230 387

136 405

135 685

246 581

143 562

142 824

-5,00%

Gazeta Wyborcza

225 597

153 088

135 277

239 682

176 878

155 735

-13,14%

Rzeczpospolita

61 806

52 245

52 139

63 897

55 272

54 971

-5,15%

Dziennik Gazeta Prawna

51 966

49 768

42 498

54 871

52 571

44 310

-4,09%

Przegląd Sportowy

55 454

27 213

27 213

63 700

30 845

30 845

-11,78%

Gazeta Polska Codziennie

70 086

19 898

19 890

59 187

19 437

19 326

2,92%

Puls Biznesu

12 996

12 317

9 966

14 667

13 697

10 668

-6,58%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 775

4 736

4 372

10 396

5 416

4 806

-9,03%

W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 6,19 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,49 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

392 272

266 940

266 940

390 879

279 497

279 497

-4,49%

Super Express

230 387

136 405

135 685

234 874

136 839

136 119

-0,32%

Gazeta Wyborcza

225 597

153 088

135 277

216 987

153 889

136 143

-0,64%

Rzeczpospolita

61 806

52 245

52 139

62 872

52 908

52 793

-1,24%

Dziennik Gazeta Prawna

51 966

49 768

42 498

48 758

49 203

41 959

1,28%

Przegląd Sportowy

55 454

27 213

27 213

57 956

27 900

27 900

-2,46%

Gazeta Polska Codziennie

70 086

19 898

19 890

64 047

18 736

18 731

6,19%

Puls Biznesu

12 996

12 317

9 966

11 233

10 538

10 013

-0,47%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 775

4 736

4 372

8 634

4 702

4 353

0,44%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)

46 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
złośliwiec
No to teraz GW - przed tobą Rzeczpospolita! Dasz radę!
odpowiedź
User
BenCarson
Druk GW leci, w e-wydaniach ostatnio były największe spadki. Faktycznie, demokracja im nie służy. Jak urzędnik nie ma obowiązku prenumeraty, to jest kiepsko.
odpowiedź
User
YKK
Jeśli Triceps Niedowidzący zdecyduje się na papier bardziej zbliżony do toaletowego, w krótkim czasie dogoni nawet Fakt. Mamy w końcu teraz czasy lumpenproletariatu.
odpowiedź