Superstacja o 150 proc. do góry, TVN CNBC ucieka TV Biznes

W sierpniu oglądalność kanałów newsowych była wyższa niż w lipcu, stacje te zyskały też wobec sierpnia ub.r., najwięcej (150 proc.) - Superstacja. Wśród kanałów biznesowych TVN CNBC wyprzedziła TV Biznes.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Najmniejszy wzrost widowni odnotował liderujący rankingowi kanał TVP Info. Jego średnia oglądalność minutowa w porównaniu do sierpnia 2009 roku wzrosła o 17,3 proc. do 337 tys. widzów, a udział w rynku wzrósł o 0,81 pkt.  proc. do 6,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się kanał TVN 24 z oglądalnością na poziomie 238 tys. osób i wzrostem wynoszącym 51,2 proc. Udział tej stacji poszedł do góry z 3,15 proc. rok temu do aż 4,63 proc. w sierpniu br.   Średnia widownia trzeciego w rankingu Polsat News w sierpniu br. względem analogicznego okresu ub.r. wzrosła jeszcze najbardziej, bo aż o 108,3 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 39 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,76 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajęła Superstacja. Jej średnia oglądalność poszła najbardziej do góry w całym rankingu – wzrost wyniósł 148,8 proc., do 20 tys. osób, a udział kanału zwiększył się o 0,24 pkt. proc. do 0,40 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu tak jak w trzech poprzednich był kanał TVN 24, który z udziałem 3,49 proc. (wzrost o 1,1 pkt. proc.) wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej wyniósł 3,38 proc. po spadku o 0,07 pkt. proc. Z kolei udział Polsat News w tej grupie to 0,75 proc., zaś Superstacji - zaledwie 0,16 proc. (obie te telewizje zanotowały wzrosty).

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 6,71 proc. udziału, podczas gdy TVP Info – 4,29 proc. 

W sierpniu br. kanał TVN CNBC czwarty miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – oglądalność biznesowej stacji wzrosła o 54,7 proc. do 2,6 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Konkurencyjną TV Biznes kolejny raz dotknął spadek. Jej średnia widownia minutowa zmalała o 29,6 proc. do 1,6 tys. osób, a udział spadł z 0,04 proc. do 0,03 proc. Podsumowując, teraz TVN CNBC ma ok. 1000 średnio widzów więcej w każdej minucie niż TV Biznes, rok temu miał o 600 mniej. 

Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w sierpniu br. 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"