Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 7 stycznia do 11 marca br. średnia oglądalność programu „Świat się kreci” wyniosła 1,41 mln widzów. Przełożyło się to na 9,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Magazyn oglądać można na antenie TVP1 w dni powszednie o godz. 18.30.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 12 lutego br., które zainteresowało 1,77 mln osób. Było ono poświęcone wiosennej ramówce TVP1.
Trzy topowe odcinki programu „Świat się kręci”
„Świat się kręci” w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. obniża oglądalność TVP1 o 210 tys. widzów. Wówczas stację w tym paśmie śledziło średnio 1,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 11,20 proc. i 9,29 proc. udziału. Rok temu w tym czasie TVP1 emitowała głównie seriale telewizyjne i początek „Wieczorynki”.

Widownia i udziały talk-show jednak systematycznie rosną od początku emisji. W okresie od 2 września do 18 grudnia ub.r. „Świat się kręci” oglądało bowiem 1,17 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 9,36 proc. i 5,48 proc. udziału (więcej na ten temat). Potem do 7 stycznia br. program miał małą przerwę w emisji.
TVP1 w czasie nadawania magazynu zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVN nadający wówczas „Szpital” i „Fakty”, który osiąga w tym paśmie 20,89 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 20,39 proc.), a trzecia jest TVP2 (gł. „Pogoda”, „Sport”, „Jeden z dziesięciu” i „Tylko Ty!”; 10,92 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem jest Polsat, a dalej plasują się TVN, Dwójka i Jedynka.
Konkurencja w czasie emisji magazynu

W magazynie „Świat się kręci” prezentowane są rozmowy na bieżące tematy społeczne, polityczne, kulturalne, lifestylowe. Komentują je zaproszeni goście, w tym specjalny gość dnia pozostający w studiu przez cały odcinek. W programie pokazywane są też śmieszne filmiki i materiały z politykami, w każdym odcinku jest również miejsce na występ muzyka. Producentem wykonawczym talk-show jest Rochstar.
)











