SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych

W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2015 roku wyniosła 129 190 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 22,56 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, bowiem o 33 proc. do 63 163 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to w skali roku zanotowało spadek sprzedaży, wynoszący 12,31 proc. do poziomu 8 149 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 360 egz., po stracie o 18,85 proc.

Zaś drugie przypadło „Newsweekowi Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 26,51 proc. do 20 300 egz.

ZKDP

sierpień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

169 971

129 190

129 190

159 973

105 410

105 410

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

122 000

63 529

63 163

166 970

94 327

94 277

21. Wiek

13 865

8 149

8 149

20 962

9 293

9 293

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 978

24 390

24 360

59 939

30 118

30 018

Newsweek Polska Historia

43 996

20 401

20 300

59 998

27 623

27 623

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „21. Wiek” - było to 33,35 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

169 971

129 190

129 190

169 968

134 057

134 057

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

122 000

63 529

63 163

134 000

79 369

79 319

21. Wiek

13 865

8 149

8 149

22 874

12 227

12 227

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 978

24 390

24 360

60 000

31 575

31 475

Newsweek Polska Historia

43 996

20 401

20 300

57 995

22 830

22 830

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl