„Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych

W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Świat Wiedzy” deklasuje konkurencję wśród miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele pism historycznych

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2015 roku wyniosła 129 190 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 22,56 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, bowiem o 33 proc. do 63 163 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to w skali roku zanotowało spadek sprzedaży, wynoszący 12,31 proc. do poziomu 8 149 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 360 egz., po stracie o 18,85 proc.

Zaś drugie przypadło „Newsweekowi Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 26,51 proc. do 20 300 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „21. Wiek” - było to 33,35 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online