SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami w 2014 roku

W zeszłym roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 106 345 egz. W porównaniu do 2013 roku była ona niższa o 6,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 16 proc. i wyniósł 72 362 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu tytułów popularnonaukowych, wynoszący 22,18 proc., do poziomu 10 195 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w zeszłym roku wyniosła 30 857 egz.

Na drugim miejscu pozostał magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 27 057 egz., po spadku o 16,60 proc.

Z kolei z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w 2014 roku wyniósł 25 797 egz., po spadku o 25,91 proc.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

166 304

106 345

106 345

185 984

113 522

113 522

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

146 056

72 412

72 362

168 922

86 191

86 149

21. Wiek

20 282

10 195

10 195

28 073

13 100

13 100

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

65 667

30 960

30 857

-

-

-

Newsweek Polska Historia

58 325

27 067

27 057

57 876

32 443

32 443

Focus Historia

54 111

25 797

25 797

66 382

34 817

34 817

W grudniu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 15,26 proc. do 93 948 egz. Był to największy spadek w zestawieniu. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 358 egz., po spadku o 14 proc.

Wśród pism historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 25 433 sprzedanych egz., po spadku o 20,09 proc. Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (23 706 egz.), a z drugiego na trzecie spadł magazyn - „Focus Historia” (19 916 egz.; w dół o 22,16 proc., największy spadek w rankingu).
 

ZKDP

grudzień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 935

93 948

93 948

169 985

110 861

110 861

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

109 000

57 408

57 358

170 350

66 748

66 698

21. Wiek

16 949

9 153

9 153

23 970

9 959

9 959

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

51 997

25 433

25 433

54 994

31 828

31 828

W Sieci Historii

59 999

23 816

23 706

-

-

-

Focus Historia

44 000

19 916

19 916

63 000

25 587

25 587

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami w 2014 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl