WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Fakt” z najwyższą sprzedażą kioskową, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

„Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych, „Focus Historia” historycznych w styczniu 2017

2017-05-02 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Focus Historia”.

„Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych, „Focus Historia” historycznych w styczniu 2017

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2017 roku wyniosła 103 394 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku była ona niższa o 2,83 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,23 proc. do 50 413 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), który awansował z miejsca trzeciego. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 21 149 egz., po wzroście o 2,93 proc. - jedynym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugim miejscu znalazł się tytuł „W Sieci Historii” (Fratria). Sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 19 153 egz. (obniżyła się ona o 14,15 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 16 403 egz., po spadku o 28,58 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największym wzrostem wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych pochwalić się mógł „Focus Historia” - było to 33,17 proc.

Z kolei jedyny spadek, wynoszący 13,72 proc., odnotował magazyn „Newsweek Historia”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Świat Wiedzy, Focus Historia, magazyn popularnonaukowy, magazyn historyczny, zkdp

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia