WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Działkowiec” liderem w październiku, „Magnolia” najbardziej w dół

Gorący temat

Piotr Gliński: Polska Fundacja Narodowa robi dużo, krytykują ją dziennikarscy „wujkowie dobra rada”

0

„Świat Wiedzy” najchętniej kupowany, „W Sieci Historii” wyprzedziło „Newsweek Historię”

2018-01-23 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W październiku ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Świat Wiedzy” najchętniej kupowany, „W Sieci Historii” wyprzedziło „Newsweek Historię”

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2017 roku wyniosła 94 434 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku była ona wyższa o 3,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,37 proc. do 35 858 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. wyniosła 14 651 egz., po spadku o 30,95 proc.

Na drugą lokatę spadł „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 13 142 egz. (obniżyła się ona o 39,91 proc. - najbardziej w zestawieniu).

W sierpniu ub.r. w porównaniu do lipca ub.r. największy wzrost wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych zanotował „Świat Wiedzy” - było to 11,19 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 26,98 proc., odnotowało tutaj „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Świat Wiedzy, W Sieci Historii, miesięcznik popularnonaukowy, miesięcznik historyczny, zkdp

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia