WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP oglądalnością sylwestra chwaliła się już w jego trakcie: 7,8 mln widzów „Despacito”, 7,4 mln - Martyniuka

Sylwestra w TVP2 oglądało 4,7 mln widzów, w Polsacie - 2,6 mln, a w TVN - 1,4 mln (dane Nielsena)

2018-01-02 A A A KOMENTARZE: 50 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według danych Nielsena „Sylwestra z Dwójką” oglądało średnio 4,7 mln widzów, a w szczytowym momencie - 6,7 mln osób, „Sylwestrową Moc Przebojów” w czterech kanałach Polsatu - 2,6 mln osób (2,1 mln w samym Polsacie), a koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” w TVN miał 1,4 mln oglądających - wynika ze wstępnych danych telemetrycznych.

Sylwestra w TVP2 oglądało 4,7 mln widzów, w Polsacie - 2,6 mln, a w TVN - 1,4 mln (dane Nielsena)

Zorganizowany w Zakopanem „Sylwester z Dwójką” zaczął się w sobotę o godz. 20:00, a zakończył przed godz. 2 w nocy. Największą gwiazdą sylwestrowej imprezy TVP był portorykański piosenkarz i kompozytor Luis Fonsi, który m.in. zaśpiewał swój największy hit „Despacito”. Poza tym w koncercie wystąpiło także 5 innych zagranicznych gwiazd: Thomas Anders, Limahl, zespół Eruption, Filatov&Karas oraz Uniting Nations.

Na scenie w Zakopanem pojawili się też polscy artyści: Maryla Rodowicz, Sławomir Zapała, Zakopower, Ania Dąbrowska, Krzysztof Cugowski, Margaret, Michał Szpak, Urszula i Red Lips, a także gwiazdy disco polo: Zenon Martyniuk i Bayer Full.

Z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską wynika, że transmisję między godz. 19.58 a 2.00 oglądało średnio 4,68 mln osób, co dało TVP2 35,37 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 34,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (pomiędzy godz. 19.58 a 1.00 było to odpowiednio 5,13 mln widzów oraz 35,94 proc. i 35,54 proc. udziału). O północy stacja zgromadziła 5,7 mln widzów, natomiast w szczytowym momencie oglądających było prawie 6,7 mln (43,15 proc. udziału) - największą popularnością cieszyły się piosenki Luisa Fonsiego „Despacito” i „Échame La Culpa”. Polskim hitem sylwestrowego koncertu pozostała piosenka Zenona Martyniuka „Przez twe oczy zielone”. Jej wykonanie obejrzało 6,3 mln widz. (45 proc. udziału).

Jak już informowaliśmy, prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i centrum informacji firmy wyniki oglądalności koncertu sylwestrowego TVP2 podawali już w jego trakcie. Pochwalili się, że wykonanie „Despacito” śledziło 7,78 mln widzów, a „Przez twe oczy zielone” Zenona Martyniuka - 7,42 mln. Informowali, że średnia oglądalność większej części koncertu (tj. od godz. 20.00 do około północy) wynosiła 6,4 mln osób. Z danych opublikowanych przez centrum informacji w poniedziałek wynika, że całą 6-godzinną imprezę śledziło niemal 6 mln widzów. Oznacza to różnice na poziomie około ponad 1 mln telewidzów. Są to jednak bardzo kontrowersyjne dane na podstawie pomiaru wśród klientów Netii. Są one dużo korzystniejsze dla TVP niż dane z badania telemetrycznego Nielsen Audience Measurement.

„Sylwestrowa Moc Przebojów” Telewizji Polsat odbyła się w Katowicach, też zaczęła się o godz. 20:00, a skończyła przed pierwszą w nocy (czyli godzinę wcześniej niż impreza TVP). Swoje największe przeboje zagrali polscy artyści: Ewa Farna, Sylwia Grzeszczak, Natalia Szroeder, Michał Wiśniewski i Mesajah, a także zespoły Enej, Golec uOrkiestra, Piersi, Feel, Sebastian Riedel i Cree oraz śląskie Frele. Telewizja Polsat zaprosiła do udziału w koncercie sylwestrowym gwiazdy muzyki disco-polo, takie jak: Boys, Weekend, MIG, Long&Junior, Łobuzy oraz Piękni i młodzi.

Wśród zagranicznych gwiazd, które zaśpiewały dla widzów Polsatu oraz mieszkańców Katowic byli: Álvaro Soler, znany z hitu „Sofia”, holenderski zespół Vengaboys oraz Danzel (znany z przeboju „Pump It Up”).

Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że średnia oglądalność koncertów w Polsacie, Polsacie 2, Polsacie News i Polsacie News 2 wyniosła 2,6 mln osób. Cztery anteny grupy Polsat podczas 5-godzinnego koncertu zanotowały 18,1 proc. udziału wśród wszystkich badanych i 20 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Tuż przed północą sylwestrowy koncert Polsatu we wszystkich stacjach oglądało 3,8 mln widzów.

W samym Polsacie „Sylwestrową Moc Przebojów” śledziło 2,1 mln osób, co dało tej stacji 14,80 proc. udziału w 4+ i 16,15 proc. w 16-49 (dane pasma między godz. 20.00 a 1.00).

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do wstępnych wyników oglądalności koncertu „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” transmitowanego w TVN. Imprezę od godz. 19.45 do 1.00 śledziło 1,4 mln osób (co dało 9,72 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 10,53 proc. w grupie 16-49).

Na scenie na placu Bankowym w Warszawie zagrali: Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska, Bracia, Ira, Blue Cafe, Kombii, Pectus, Grzegorz Hyży, Perfect, Kasia Kowalska, Ewelina Lisowska, Soun’n’Grace, Cleo, Mateusz Ziółko i Future Folk. Na imprezie sylwestrowej wystąpiła również jedna gwiazda zagraniczna, był to jamajski artysta Omi, twórca hitu „Cheerleader”.

W ujęciu całodobowym 31 grudnia ub.r. zdecydowanie najchętniej oglądaną stacją była TVP2, której średni udział w 4+ wyniósł 18,1 proc. Drugi był Polsat (9,3 proc.), trzeci - TVN (7,9 proc.), czwarta - TVP1 (7,7 proc.), a piąty - TVN24 (3,1 proc.). Przeciętny Polak tego dnia oglądał telewizję średnio przez 360 minut.

Według danych Nielsen Audience Measurement w noc sylwestrową z 2016 na 2017 rok emitowany przez TVP2 koncert z Zakopanego oglądało 3,54 mln widzów, transmitowaną w Polsacie, Polsacie 2 i Polsacie News imprezę z Katowic - 3,31 mln widzów, a pokazywany w TVN koncert w Warszawie - 1,49 mln widzów.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: sylwester, sylwester w telewizji

Komentarze (50) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia