SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef prasy w RASP: nie ma decyzji, by „Przegląd Sportowy” ukazywał się rzadziej, liczymy na sportowe lato

Ringier Axel Springer Polska nie planuje obecnie, by z powodu odwołania prawie wszystkich meczów zmniejszyć cykliczność wydawania dziennika „Przegląd Sportowy”. - Mamy nadzieję, że sportowe lato przyniesie nam wiele mocnych wrażeń sportowych. Na to liczymy z całym zespołem „Przeglądu Sportowego” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Biegluk, dyrektor generalny portfolio prasowego w RASP.

Jak informowaliśmy w środę, w ostatnich dniach zmniejszono objętość „Przeglądu Sportowego”. Wydania w czwartki, piątki, sobotnio-niedzielne i w poniedziałki zeszczuplały z 32 do 24 stron (kosztują 3,70 zł), a we wtorki i środy - z 20 do 16 stron (ich cena to 3 zł).

Podobną decyzję podjął wydawca katowickiego „Sportu”, przy czym tylko wobec dwóch wydań w tygodniu.

- Żyjemy w czasie, gdy życie sportowe i wokół sportowe, zamarło. Objętość „Przeglądu Sportowego” od zawsze wynikała z potrzeb czytelniczych - w dniach, które następowały po wydarzeniach sportowych była większa, w pozostałe dni mniejsza. W przypadku braku wydarzeń sportowych objętość ulega zmianie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Biegluk, dyrektor generalny portfolio prasowego w Ringier Axel Springer Polska

- Dotyczy to wszystkich mediów sportowych, nie tylko dzienników. Gdy tylko życie sportowe wróci do normy, zareagujemy i my - zapowiada.

Z jednej strony od 12 marca nie są rozgrywane żadne mecze w najważniejszych rozgrywkach sportowych. Piłkarska PKO BP Ekstraklasa została zawieszona do 26 kwietnia, rozgrywki futbolowe w innych krajach zostaną wznowione najwcześniej w maju, a obecne sezony będą mogły trwać do końca czerwca, bo Euro 2020 przełożono o rok.

Z drugiej strony od 14 marca nie działa zdecydowana większość sklepów niespożywczych, a chociaż kioski i saloniki prasowe mogą funkcjonować, właściciele niektórych takich punktów nie zdecydowali się ich otworzyć, bo w centrach handlowych jest wielokrotnie mniej klientów niż zwykle.

Jak zareagował na to wydawca „Przeglądu Sportowego”? - Nakład dostosowujemy do poziomu sprzedaży. Monitorujemy sprzedaż w poszczególne dni, zmiany zachowań konsumenckich, takie jak przeniesienie czytelników do innych sieci sprzedaży, np. z dużych centrów handlowych, czy lotnisk do „zwykłych” kiosków, sklepów spożywczych oraz stacji benzynowych. Podążamy za klientem - opisuje Marcin Biegluk. - Nie dysponujemy jeszcze potwierdzonymi danymi sprzedażowymi dla ostatniego okresu - zaznacza.

Ponadto Ringier Axel Springer Polska mocno promuje swoją wersję cyfrową, której miesięczna prenumerata kosztuje obecnie tylko 19,99 zł.

Nadzieja na lato pełne sportu

Marcin Biegluk podkreśla, że nie ma obecnie decyzji, żeby w związku z brakiem wydarzeń sportowych zmniejszyć cykliczność ukazywania się „Przeglądu Sportowego”, np. rezygnując z dwóch czy trzech wydań tygodniowo.

- „Przegląd Sportowy” jest jednym z najlepiej sprzedających się dzienników ogólnopolskich w klasycznej sprzedaży (bez prenumeraty). Warto o tym pamiętać w tym trudnym dla sportowego świata czasie - zauważa Biegluk.

- Mamy nadzieję, że sportowe lato przyniesie nam wiele mocnych wrażeń sportowych. Na to liczymy z całym zespołem „Przeglądu Sportowego” - dodaje szef portfolio prasowego w Ringier Axel Springer Polska.

Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego” wynosiła 17 476 egz., o 9,8 proc. mniej niż rok wcześniej, w całym ub.r. było to 20 875 egz. (po spadku rok do roku o 12,4 proc.). Natomiast serwis PrzegladSportowy.pl w styczniu br. odwiedziło 1,67 mln internautów, wykonując 14,66 mln odsłon i spędzając średnio po 36 minut i 56 sekund (według badania Gemius/PBI)

Cała prasa drukowana cierpi na ograniczeniu handlu

Od soboty 14 marca nieczynna jest zdecydowana sklepów niespożywczych, z wyjątkiem m.in. aptek, drogerii i sklepów z karmą dla zwierząt. Mogą też działać kioski i saloniki prasowe (Izba Wydawców Prasy uzyskała taką interpretację w kancelarii premiera), przy czym i tak spora część takich punktów została zamknięta przez właściciela.

W tej sytuacji wiele tytułów notuje duże spadki sprzedaży w druku. Wydawcy nie podają jeszcze konkretów, natomiast apelują do czytelników o kupowanie ich tytułów także w formie cyfrowej. Zachęcali do tego m.in. Tomasz Lis z „Newsweeka”, Michał Karnowski z „Sieci” oraz wicenaczelny „Gościa Niedzielnego” Andrzej Grajewski. Sprzedaż tego ostatniego tytułu zmalała również dlatego, że jest oparta na dystrybucji przykościelnej.

W tym tygodniu nie ukazały się w formie drukowanej tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” wydawane przez PMPG Polskie Media. W środę PMPG zapowiedziała, że w ogóle rezygnuje z drukowanej wersji „Wprost”. Firma uzasadniła, że po przejściu epidemii wiele miesięcy zajęłoby odrobienie obecnych spadków sprzedaży i odbudowanie relacji biznesowych.

Niektórzy wydawcy zaproponowali nowe firmy prenumeraty ich tytułów. Burda Media zaoferowało czytelnikom darmową dostawę do domu swoich magazynów, natomiast Agora wprowadziła dwa warianty, kwartalny i półroczny, jej czasopism „Logo”, „Avanti” i „Wysokie Obcasy Extra”.

Dołącz do dyskusji: Szef prasy w RASP: nie ma decyzji, by „Przegląd Sportowy” ukazywał się rzadziej, liczymy na sportowe lato

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
Ten Biegluk, to głupi czy o drogę pyta? Przecież mówienie, że "PS" to jeden z najlepiej sprzedających się dzienników Polsce (ostatnie dane, to nieco ponad 17 tysięcy) jest niczym innym jak bełkotem paranoika.
odpowiedź
User
seba
a o czym beda pisali?
ze wszyscy w domach siedza?
odpowiedź
User
Wlodek
Za to jest bliżej do innej, strategicznej decyzji...
odpowiedź